Zoek MDM

Bulletin

golf mk 4 koppeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48962 door handmatig-mechanisch
Golf MK 4 koppeling Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn naam is Mauricio. Ik heb een probleem met de koppeling. Het pedaal zit vast en ik heb het gevoel dat er geen druk op staat. Het zakt naar beneden en komt niet meer terug. Bovendien schakelen de versnellingen niet als het helemaal naar beneden is. Mij is verteld dat het de hydraulische pomp zou kunnen zijn. Eerlijk gezegd weet ik er niets van en ik zou graag een expert willen die het probleem voor me kan oplossen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het koppelingsprobleem van de Golf MK4
Vriend stuurde me foto's van de koppeling (pedaal, motorruimte, versnellingsbak)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48964 door handmatig-mechanisch
Ik heb de auto op dit moment niet, ik moest hem achterlaten omdat ik hem niet kon verplaatsen, het is de 1.6 comfortline-uitvoering, hij is van Braziliaanse oorsprong

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48970 door handmatig-mechanisch
Hoi Mauricio, van de beschikbare systemen, als het een kabelbediend systeem is en "laag" blijft, veronderstel dan dat er een probleem is met de koppelingsnaaf of het koppelingsmembraan (het vervangen van de koppelingsnaaf zal dit verhelpen). Het kan ook zijn dat de kabel onder het pedaal is gerafeld. Als het systeem hydraulisch is, zal er een vloeistofvlek zijn van een kapotte hoofd- of hulpcilinder (in de behuizing), of er kan lucht in het systeem zitten (zoals bij het remsysteem) en moet het ontlucht worden. In deze Golf zou het een kabelbediend systeem kunnen zijn. Met vriendelijke groet!