Zoek MDM

Bulletin

Hoe de claxon van een Opel Corsa B te bedienen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden - 16 jaar en 11 maanden geleden #4277 door handmatig-mechanisch
Hoe de claxon van een Opel Corsa B te bedienen Gepubliceerd door manual-mecanica
De claxon van de auto deed het plotseling niet meer en ik controleerde de zekering en die was in orde. Zou er een ander apparaat zijn dat de stroom onderbreekt, zoals een relais? Zo ja, waar in de auto zit dat? Het is een Opel Corsa Type B... Ik heb hier hulp bij nodig.
Laatst bewerkt: 16 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4283 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe de claxon van een Corsa 2 te laten werken
De stroom bereikt de luidspreker, dat wil zeggen dat u de aanwezigheid van spanning in de contacten die de luidspreker bereiken, hebt gemeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4288 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe de claxon van een Corsa 2 te laten werken
Heel eenvoudig te controleren. Gebruik gewoon de diagnosetool in het comfortgedeelte en activeer de claxon. Als het niet werkt, controleer dan het relais van de claxonactivering: het zou een 30, een 15 en een activeringsaarde moeten ontvangen van de passagiersruimte-unit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4303 door handmatig-mechanisch
Er is geen stroom, maar ik heb hem getest met de accu en die is goed. Ik heb de zekeringkast gecontroleerd en alle zekeringen zijn goed. Het is een Corsa B uit 1993-2002... Wat moet ik doen? Of waar moet ik nu controleren?

Dit is de auto =>

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4575 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe de claxon van een Opel Corsa B te laten werken
Hallo.
Vaak, vooral als er geen airbag in zit, gaat de schakelaar net achter het stuur kapot. Hoe dan ook, als ik me niet vergis, krijgt de claxon gelijkstroom en is hij geaard als je hem van binnenuit indrukt. Als de claxons goed werken en er stroom op staat, is het waarschijnlijk het stuurgedeelte.
Met vriendelijke groet.