Zoek MDM

Bulletin

VOLVO A25D

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48814 door handmatig-mechanisch
VOLVO A25 D Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen. Ik heb een Volvo A25 D en er lekt motorolie in de versnellingsbak. Ik heb de koppelomvormer al verwijderd en de afdichtingen en O-ringen van zowel de koppelomvormer als de krukas vervangen, maar het lekt nog steeds. Als iemand een vergelijkbare ervaring heeft gehad en advies kan geven, zou ik dat zeer waarderen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48815 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics onderwerp VOLVO A25 D
Hallo Ismael, ik heb dit soort gevallen al vaker meegemaakt. Je zou de keerringen van de versnellingsbak moeten vervangen, met name de keerringen van het differentieel. Het is mogelijk dat er geen motorolie lekt, maar differentieelolie.
Of controleer de vacuümleiding; daar zit geen andere aansluiting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48816 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Spaanse gebruikershandleiding nodig voor een Suzuki XL7 uit 2002. Hoe kan ik die verkrijgen?
Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48820 door handmatig-mechanisch
Ik heb onlangs dezelfde Volvo A25 gedemonteerd om de koppelingen te vervangen door ZF-exemplaren (hij wilde niet starten als hij warm was). Zoals mijn collega-monteur al zei, moet je controleren welk type olie erin zit, vooral of het transmissieolie is. Meet de motoroliedruk om er zeker van te zijn dat de pomp niet overbelast is, en controleer ook de transmissiedruk. In elk geval moet je de vervangen afdichtingen inspecteren om te zien of ze versleten zijn of dat de rand beschadigd is, of de slijtage aan de assen controleren (de slijtage aan het glijvlak van de afdichting, de groef die ze in het staal maken door gebruik). Laat ons weten wat je vindt. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48832 door handmatig-mechanisch
zeker
van een olielek, moet u controleren of het oliepeil in de transmissie/koppelomvormer is gestegen, terwijl het motoroliepeil is gedaald.
Als u de krukasafdichting al hebt vervangen, is het mogelijk dat de afdichting niet goed past, niet correct is gemonteerd of dat er slijtage is aan de krukas in de afdichtingsring (het lipgedeelte).