Zoek MDM

Bulletin

Mijn Grand Vitara-auto wordt heet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48797 door handmatig-mechanisch
Mijn Grand Vitara raakt oververhit. Gepubliceerd door manual-mecanica
Forumleden, ik zou jullie hulp op prijs stellen met de volgende vraag.
Ik heb een Grand Vitara uit 2002 met 240.000 km op de teller en een paar weken geleden begon ik problemen te krijgen met de temperatuur in mijn auto. Ik bracht hem naar de monteur en hij constateerde olie in de radiator. De monteur vertelde me dat de pakking kapot was en vervangen moest worden.

De motor is verlaagd en gerepareerd, de pakking, waterpomp, velgen en zelfs de radiator zijn vervangen, maar de auto heeft nog steeds het probleem. De thermostaat gaat niet open en ik heb al een nieuwe thermostaat geprobeerd, maar het probleem met de stijgende temperatuur blijft bestaan. Wat zou het kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48799 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn Grand Vitara-auto raakt oververhit.
Het probleem is mogelijk niet opgelost door alleen de pakking te vervangen. De thermostaat kan kapot zijn en als de thermostaat te heet is geworden, kan het oppervlak van de cilinderkop kromgetrokken zijn. U zegt dus niet of dit tijdens de reparatie is verholpen. Het is ook mogelijk dat de ventilator niet goed werkt (door een defecte temperatuursensor, lamp, radiatorsolenoïdeklep, relais, zekering of ventilatormotor). Met vriendelijke groet!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.