Zoek MDM

Bulletin

Instabiliteit van stationair draaien en toonhoogte

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48777 door handmatig-mechanisch
:( Hallo, goedemorgen allemaal. Ik heb drie problemen met mijn auto. Het is een Ford Focus 1.8 115 pk TDCi, bouwjaar 2001. De problemen die ik heb, zijn dat hij veel blauwe rook produceert, vooral 's ochtends. Het stationair toerental is onstabiel, hij schiet van 900 naar 100 en in lage versnellingen knikt hij. Ik zou het erg op prijs stellen als u mij hierover kunt adviseren. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48788 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem van stationair draaien en spoedinstabiliteit
Als je zegt dat hij 's ochtends veel rookt (ik neem aan als het koud is), zou het probleem bij de kachels kunnen liggen (controleer ze even). Je zou ook moeten vermelden of de schokken verdwijnen als de motor warm is, samen met de rook, en of het stationair toerental stabiliseert als de motor warm is, of dat het gelijk blijft... Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48790 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het probleem van stationair draaien en spoedinstabiliteit
Bij motoren met directe injectie zijn gloeibougies meestal niet erg belangrijk voor een koude start, tenzij er veel kilometers zijn gereden. Ik zou controleren of er luchtbellen in de dieselleidingen naar de brandstofpomp zitten, voor het geval de dieselterugslagklep defect is en het circuit een beetje wordt ontlucht.