Zoek MDM

Bulletin

Stationair probleem met de Seat Toledo GLX 1.8, bouwjaar 92

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4261 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,

ik heb een klein probleem met het stationair toerental van mijn Seat Toledo. Het is een 1.8 monopunto GLX uit '92.

Ik start hem en hij blijft op 1100 toeren per minuut. Na 2 minuten wordt hij volledig instabiel en gaat hij van 1100 naar 1500 naar 1800 naar 800 naar 1400 toeren per minuut, enzovoort. Als ik accelereer, daalt het toerental heel langzaam. Als ik de koppeling loslaat, duwt hij vanzelf.

Ik heb de vacuümbuizen en een klein blauw filter vervangen, maar hij blijft hetzelfde doen.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?

Bedankt

, Byer.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4268 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Toledo GLX 1.8 stationair probleem, bouwjaar 92
Het eerste wat u moet doen, is het stationairloopventiel verwijderen en grondig schoonmaken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4322 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Toledo GLX 1.8 stationair probleem, bouwjaar 92
Hallo, ik ben Juan en ik heb hulp nodig bij het oplossen van een probleem met een Nissan Fiera met een TD 42-motor op 3400 meter boven zeeniveau. De motor loopt trager en reageert niet. Hij rookt en wordt heet. De pomp en sproeiers zijn nieuw. Kunt u mij helpen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4326 door handmatig-mechanisch
Zit die klep in de single-point-klep? Ik heb twee kleppen gezien die aan de zijkant van de single-point-klep zijn verankerd en die meerdere vacuümbuizen ontvangen. Zijn dit de kleppen?

Is het een probleem om de single-point-klep te demonteren, schoon te maken en weer in elkaar te zetten zoals hij was? Of moet hij nauwkeuriger worden afgesteld bij het monteren?

Bedankt

, Byer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #4449 door handmatig-mechanisch
Twee dingen: maak het gasklephuis schoon en vervang de watertemperatuursensor, die mogelijk onjuiste waarden geeft, of de connector kan een gebroken kabel hebben. Raak het stationair toerental niet aan totdat u dat gedaan hebt, en stel vervolgens de beginparameters van de auto af met een boordcomputer. Met vriendelijke groet.