Zoek MDM

Bulletin

Nissan Sentra 1995 B-13

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48704 door handmatig-mechanisch
Nissan Sentra 1995 B-13 Geplaatst door manual-mecanica
Vraag: Ik heb een Nissan Sentra B-13 uit 1995 en ik heb motorproblemen. De monteur vertelde me eerst dat ik problemen had met de zuigerveren in de motor, omdat die olie verbrandt. Ik rijd met een locomotief op straat en daar komt veel rook uit. Hij raadde Bardal aan om het roken te stoppen, maar gewoon voor de lol zegt hij vandaag dat ik ermee moet stoppen omdat ik de motor kan afzetten en hij praat met me over motorafstelling. Is dat echt nodig...????? Kan ik de auto nog minstens een maand zo laten rijden en dan de zuigerveren vervangen? Hij vertelde me eerder dat de compressie goed is, ik rijd ermee en hij heeft vermogen, het enige probleem is de rook en vandaag maakt hij een kloppend geluid. Wat raadt u aan...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48705 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van de Nissan Sentra B-13 uit 1995
Hallo Juan Carlos.
Als de motor op benzine loopt en, zoals je al zei, de compressie in orde is, zijn de klepsteelafdichtingen over het algemeen de eerste die uitdrogen en lekt er olie in de cilinders, wat zware rookontwikkeling veroorzaakt. Het is het beste om de afdichtingen te controleren. De resultaten maken een nauwkeurigere diagnose mogelijk.
In dit geval zijn de kilometerstand en het brandstoftype (benzine of benzine) van de auto belangrijke factoren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48722 door handmatig-mechanisch
Als het alleen maar rook was, zou het niet zo ernstig zijn. De bardal is een pleister, maar het effect houdt slechts een paar kilometer aan. Met dat soort additieven zou ik STP aanraden. Natuurlijk is het ideaal om de motor te repareren.
Wat betreft de opmerking over de klepsteelrubbers: het is een mogelijkheid, maar over het algemeen rookt de motor de eerste paar minuten en valt dan bijna stil als het probleem bij die rubbers zit.
Wat betreft het voelen van een klop in de motor, dat is ernstiger. Als de klop van de bouten of drijfstangen komt, zou ik geen kilometer meer rijden.
Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48727 door handmatig-mechanisch
Zoals mijn collega's al zeiden, kunnen de klepsteelafdichtingen defect zijn en zit er ook wat speling in de klepgeleiders. Een andere oorzaak van de rook (met een oliegeur) kan een kapotte oliekeerring of een kras in de cilinder zijn... zelfs als de compressie goed is, kan dit deels het geval zijn. Als je naar de bougies kijkt, kun je zien welke olievlekjes heeft, en dan moet je het probleem in die cilinder zoeken. Hoe dan ook, dit probleem zal je dwingen de motor te openen om te zien wat er aan de hand is. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48728 door handmatig-mechanisch
Groeten,
met alle respect, mijn mening.
Voordat ik eraan denk om een motor te openen, is het erg belangrijk om
de kleur van de rook visueel te bepalen. Als het zwart is, is er sprake van een brandstofprobleem (toevoer)
. Als het blauw is, zijn het de afdichtingen of kleppenhouders. Dit is afhankelijk van een goede compressie.
Soms produceert het witte rook, wat volkomen normaal is. Dit komt over het algemeen voor in koude klimaten.