Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het oliewaarschuwingslampje van Chevrolet Spark....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48707 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij het oliewaarschuwingslampje van Chevrolet Spark....
Persoonlijk monteer ik ze, naast een beetje olie, met Molycote. Ik zou de pomp op een testbank laten testen. Als de krukas schoon en gesmeerd is, zouden er geen krassen op moeten komen. Dit komt vrijwel zeker door een gebrek aan smering, verstopte kanalen, een defecte pomp of een groot lek in een van de oliekanalen. Ik zou hem NIET meer op deze manier monteren totdat ik de oorzaak van het gebrek aan oliedruk heb ontdekt.
Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48709 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij het oliewaarschuwingslampje van Chevrolet Spark....
U kunt het carter verwijderen, het aansluiten op de oliegalerij, een handpomp pakken en de motor op gemiddelde hoogte plaatsen. Wanneer u druk uitoefent op de galerij, kunt u het verlies van smeermiddel zien als er een scheur zit die u niet in de motor kunt zien (plaats een bak onder de motor en zorg ervoor dat het smeermiddel schoon blijft).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48750 door handmatig-mechanisch
Bedankt vriend, het bleken de krukaslagers te zijn... Ik heb ze al vervangen en het probleem is opgelost. Het zal wel komen doordat ze versleten waren toen ik ze de eerste keer startte, maar tot nu toe heb ik geen last meer gehad van de motor... Groeten.