Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het oliewaarschuwingslampje van Chevrolet Spark....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48672 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Spark oliewaarschuwingslampje hulp.... Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, groeten aan iedereen op het forum... Ik ben verbluft. We hebben onlangs een motor gereviseerd in een Chevrolet Spark met 3 cilinders en 800 cc. Ik heb een nieuwe oliepomp, krukas, ringen en bussen gemonteerd. Alles was nieuw, maar 4 dagen geleden begon het oliepeillampje bij lage toerentallen te branden en klonk het alsof de drijfstang tikte. Ik heb de motor van onderen geopend en de drijfstangbussen gecontroleerd en die zijn goed. De bussen van de krukas waren een beetje bekrast en ik snap niet waarom als alles nieuw is gemonteerd... Ik zou het op prijs stellen als u me kunt helpen. Daarvoor dachten we dat het de oliepomp was en die hebben we ook vervangen, omdat de motor een jaar lang niet was gemonteerd en het lampje ook brandde. Nu is er een nieuwe pomp gemonteerd en heeft die ook dit probleem... Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48681 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij het oliewaarschuwingslampje van Chevrolet Spark....
Hallo, als we een elektrisch defect uitsluiten, denk ik dat het het beste is om een drukmeter te installeren en de druk te controleren. Als deze echt laag is, zou ik de pomp op een testbank laten testen. Als de test succesvol is, is het zeer goed mogelijk dat het lek bij de nokkenas of axiale lagers vandaan komt. Dit is mij al een paar keer overkomen.
Ik hoop dat mijn mening helpt.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48684 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij het oliewaarschuwingslampje van Chevrolet Spark....
Zou het aan de krukasbehuizing kunnen liggen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48686 door handmatig-mechanisch
Het is mogelijk, maar het is moeilijk te zeggen. Als het opnieuw geslepen is en de bussen die overeenkomen met de krukasmaat zijn gemonteerd, is het onwaarschijnlijk.
Om je beter te kunnen adviseren, heb ik veel betrouwbare gegevens nodig: de krukasmaat, of deze opnieuw geslepen is, de busmaat, of er afsteltests zijn uitgevoerd met blauw of plastigage, of dat de nokkenas is aangeraakt. De
mogelijkheden zijn talrijk. Daarom benadruk ik dat het ideaal zou zijn om de druk met een manometer te meten om zeker te weten of er überhaupt druk is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48706 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, de motor is gereviseerd met alles standaard, nieuwe krukas, alles nieuw, wat ik kon zien was dat de krukasbussen versleten waren, maar ik snap niet hoe dat komt... Als alles nieuw is gemonteerd, ga ik de doppen vervangen en het misschien nog eens proberen... Misschien zijn ze bekrast toen de motor voor het eerst werd gestart nadat hij in elkaar was gezet, want zelfs als hij met olie was gesmeerd, kon hij nog steeds geforceerd worden, toch...????