Zoek MDM

Bulletin

schilderachtige verwarming

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48634 door handmatig-mechanisch
Scenic verwarming Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal op het forum, ik ben hier niet nieuw, maar ik ben er al een tijdje niet meer geweest. Ik heb zelfs een nieuw account moeten aanmaken, haha.
Nou, mijn vraag is als volgt: ik kan nergens iets vinden, niet op dit forum en ook niet ergens anders. Ik heb overal gezocht en wat betreft mijn automodel, of die is bij niemand kapot of die van mij bestaat alleen. Laten we eens kijken of iemand me kan helpen.
Het blijkt dat ik een tijdje geleden de verwarming van de auto heb geprobeerd aan te zetten, maar dat hij geen geluid maakt. Nou ja, alleen als hij dat wil. Dat is iets waar ik me zorgen over maak. Ik heb het dashboard een paar keer gedemonteerd om te zien wat er mis was. Ik heb naar de voorverwarmer gekeken die in de verwarmingsradiator zit, denkend dat daar het probleem zat. Ik heb gezien dat sommigen een condensator van ongeveer 216 graden Celsius hebben vervangen, maar die van mij heeft zoiets niet. Ik heb gecontroleerd of het apparaat stroom kreeg, maar dat was niet het geval. Ik ben gaan kijken en heb het relais onder het dashboard vervangen, naast de ventilator. Ook dat werkte niet, of bijna niet. Omdat ik het zat was om erover na te denken, heb ik het de volgende dag laten liggen. Tot mijn verbazing werkte het na een krakend geluid twee dagen lang perfect, zonder problemen. Dus ben ik alles weer in elkaar gaan zetten, heb ik buizen en schroeven op de juiste plaats gezet, enzovoort. Toen ik klaar was met het opnieuw in elkaar zetten, stopte het met werken. Ik heb alle zekeringen in het paneel gecontroleerd en geen ervan is defect. Bovendien zet ik de airconditioning aan en draai ik aan het wieltje om hem aan te zetten. De ventilator, en de airconditioning werkt, maar de ventilator draait niet eens. Mijn auto is een Renault Megane Scenic Alice uit 1998, 90 pk.
Ik vraag me af of iemand me een idee kan geven waarom dit zo vreemd is. Bedankt, en sorry voor de onzin die ik je heb verteld.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48711 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Scenic-verwarming
Renaults hebben vaak problemen met de printplaat van de snelheidsregelaar. Ik zou daar het probleem zoeken. Ik hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.