Hallo vrienden, ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Rafael en het is een genoegen om lid te zijn van dit soort pagina's die ons enorm helpen met onze twijfels en problemen. Mijn probleem is het volgende: Ongeveer twee maanden geleden moest ik de distributieriem vervangen omdat deze vervuild was met olie van een beschadigde houder. De monteur heeft de riem, de spanner, een paar keerringen, enz. vervangen, maar nu hij het werk heeft gedaan, rammelt het alsof ik diesel heb, terwijl ik de auto heb opgewarmd. Ik heb al benzine van normaal naar speciaal overgeschakeld, maar het is nog steeds hetzelfde. Zou het kunnen dat de monteur de motor niet gesynchroniseerd kreeg, of wat is er gebeurd? Hij vertelde me dat hij geen handleiding had om hem af te stellen, dus ik ben op het punt beland dat de monteur het niet goed heeft gedaan, maar we hebben geen schema van hoe we deze motor moeten synchroniseren. Mijn motor is een ZETEC 2.0 DOHC. Als iemand mij de informatie of het schema kan geven van hoe ik die auto moet synchroniseren, zou ik dat zeer op prijs stellen.