Zoek MDM

Bulletin

Lombardini LDA 91-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48585 door handmatig-mechanisch
Lombardini LDA 91 Engine Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, allereerst bedankt aan iedereen die me kan helpen, en het spijt me als ik te veel schrijf.:)

Laat me mijn verhaal uitleggen:

ik heb net een Lombardini LDA 91-motor met 3000 tpm opgegraven uit een kleine kamer in de oude fabriek van mijn grootvader. Hij heeft ongeveer 30 jaar stilgestaan. Hij werd aan de praat gehouden. Hij werd gebruikt in de grindgroeve, en hij verplaatste alle machines alleen met katrollen. Het punt is, al sinds ik klein was, was ik er elke keer dat ik die kamer binnenkwam gefascineerd door, en ik zou hem graag weer aan de praat krijgen. Maar omdat ik niets van motoren weet, wilde ik eerst controleren. Er ontbreken geen onderdelen, schroeven of schroefdraad. En ik wil graag weten wat ik nu moet doen voordat ik hem weer aan de praat krijg, wat ik moet doen om hem weer aan de praat te krijgen, aangezien hij minstens 30 jaar stil heeft gestaan.

Met vriendelijke groet en alvast hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48586 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van de Lombardini LDA 91-motor
Voordat u de motor start, is het een goed idee om te controleren of de motor met de hand draait. Als hij niet draait, wat heel normaal is, zou ik de injector verwijderen en er een flinke hoeveelheid olie in gieten. Ik zou proberen hem langzaam heen en weer te draaien. Als hij met de hand draait, plaats dan de injector terug en kijk of hij start. Het is een goed idee om de filters en de brandstoftank schoon te maken, want na verloop van tijd verslechtert de dieselbrandstof en verandert in een soort olie met een geleiachtige consistentie. Het is ook beter om het hele injectiecircuit schoon te maken voordat u probeert te starten. Anders zijn deze motoren zeer duurzaam en gaan ze zelden kapot.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48588 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van de Lombardini LDA 91-motor
Ja, ik heb een kleine plug bovenop verwijderd die de compressie wegnam, en hij draait supermakkelijk. Ik ga proberen er brandstof in te gooien om te kijken of hij een trucje doet als ik hem lostrekXD .

Nog een vraag, deze was beroemd omdat hij in het begin erg moeilijk startte omdat het startpunt slecht was. Ze hebben hem gekalibreerd en hij begon goed te trekken. Weet iemand hoe je dat moet doen als hij niet goed gekalibreerd is als hij stilstaat?

Ik heb ook mijn grootvader geraadpleegd en hij vertelde me dat de monteurs op koude dagen een starter moesten monteren. Is het raadzaam om die nu nog te gebruiken? En zo ja, waar kan ik die krijgen? Ik hoop dat hij goedkoop is, alsjeblieft.:)