Zoek MDM

Bulletin

ZUURSTOFSENSOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48486 door handmatig-mechanisch
ZUURSTOFSENSOR Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb een Hyundai Accent uit 2000, zogenaamd... 1.5.
Een paar dagen geleden moest ik het uitlaatspruitstuk vervangen, maar de monteur kon niet hetzelfde type motor vinden. Hij vond er alleen een zonder katalysator, en die heeft hij erin gezet. Maar hij geeft foutcodes voor de lambdasondes. Bovendien gaat de auto niet boven de 3000 toeren omdat hij lijkt te remmen en de motor hapert. Het vreemde is ook dat de lambdasondes op 12 volt werken, maar als ik de stroomtoevoer meet, krijg ik een superhoge spanning van 22 volt... (dat was voorheen niet zo). Ik weet niet of de computer kapot is..., ik weet niet of iemand me het werkplaatshandboek voor de Hyundai Accent uit 2000 kan bezorgen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48494 door handmatig-mechanisch
Antwoord van handmechanica over het onderwerp ZUURSTOFSENSOR
Hallo, de Landa-sonde heeft 4 kabels: 2 witte, 1 zwarte en 1 grijze. De sonde wordt niet door stroom gevoed. Het is een stroomgenerator die afhankelijk is van de zuurstof in de uitlaatpijp. Hij heeft echter een 12V-voeding voor de verwarmingsweerstand die is aangesloten op de twee witte kabels. Aangezien de andere kabels voor signalen zijn, kan het zijn dat ze verkeerd zijn aangesloten. Het falen van de sonde kan te wijten zijn aan een defecte katalysator, maar dat zal het vermogen voor mij niet beperken. De sonde is niet goed aangesloten. Het belangrijkste is dat de ECU de eerste is en de andere na de katalysator om te weten of de katalysator zelf goed werkt. Nog iets: de spanningsmeting met de tester test met de negatieve accu en niet met de sondekabels. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.