Zoek MDM

Bulletin

ZUURSTOFSENSOR

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48486 door handmatig-mechanisch
Zuurstofsensor gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb een Hyundai Accent uit 2000, vermoedelijk een 1.5L.
Een paar dagen geleden moest ik het uitlaatspruitstuk vervangen, maar de monteur kon er geen vinden voor dezelfde motor. Hij vond er alleen een zonder katalysator en heeft die gemonteerd. Nu geeft de auto echter foutcodes voor de lambdasensoren en komt het toerental niet boven de 3000 tpm uit, het voelt alsof de motor afslaat en stikt. Het vreemde is dat de lambdasensoren een 12-volt voeding zouden moeten hebben, maar als ik de spanning meet, is die maar liefst 22 volt (dat was voorheen niet zo). Ik weet niet of de computer daardoor beschadigd is. Ik vroeg me af of iemand me het werkplaatshandboek voor een Hyundai Accent uit 2000 zou kunnen bezorgen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48494 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp ZUURSTOFSENSOR
Hallo, de lambdasonde heeft 4 draden: 2 witte, 1 zwarte en 1 grijze. De sensor wordt niet gevoed door elektriciteit; het is een stroomgenerator die werkt op basis van het zuurstofgehalte in de uitlaatpijp. Er is echter wel een 12V-voeding voor het verwarmingselement aangesloten op de twee witte draden, aangezien de andere twee signaaldraden zijn. Het is mogelijk dat ze verkeerd zijn aangesloten en dat de sensorstoring te wijten is aan een defecte katalysator, maar dit zal uw vermogen niet beperken. Naar mijn mening is de sensor niet correct aangesloten. De ECU geeft prioriteit aan de eerste sensor; de sensor na de katalysator wordt gebruikt om te controleren of de katalysator zelf goed werkt. Meet de spanning met een multimeter ook op de minpool van de accu, niet op de draden van de sensor. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.