Zoek MDM

Bulletin

Verwarming in xsara picasso 1.6 hdi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48483 door handmatig-mechanisch
kachel in xsara picasso 1.6 hdi Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,
allereerst wil ik alle forumleden hartelijk begroeten.
Ik ben nieuw op het forum, hoewel ik de pagina al kende en het heeft me een aantal problemen bespaard met auto's die ik niet meer heb, haha.

Zoals je je kunt voorstellen, ben ik hier om een vraag te stellen over gloeibougies. Nou, ik zal mijn probleem uitleggen en kijken of iemand me met zijn of haar wijsheid kan helpen, haha.

Nou, het blijkt dat ik een 1.6 HDI 92 pk Xsara Picasso heb en die geeft me startproblemen. Ik weet heel goed dat het de gloeibougies zijn, want ik ben al bij Citroën geweest en daar hebben ze het me verteld. Het probleem is dat ik in deze auto geen lef heb om te vinden waar ze zitten. Ik heb geprobeerd een handleiding te downloaden, maar die is er niet voor de 1.6 HDI en ik heb zelfs een tutorial gezien over het vervangen van de gloeibougies in een 2.0 HDI, maar het probleem is dat het bij de mijne niet hetzelfde is. Omdat ik ze van voren niet kon zien, dacht ik eerlijk gezegd dat ze achter me zouden zitten, haha. Ik heb het luchtfilter verwijderd om te kijken of ik iets kon zien, en nee.

Het enige wat ik vraag is of iemand me de exacte locatie kan vertellen en of ze me een foto van de locatie kunnen sturen, dan zou ik daar heel erg dankbaar voor zijn.

Alvast heel erg bedankt, en stuur alsjeblieft een reactie voordat ik de helft van de auto uit elkaar haal, haha.XD

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48488 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp kachels in xsara picasso 1.6 hdi
Bij de 1.6 HDi is het starten met gloeibougies meestal geen probleem (directe injectie heeft ze praktisch niet nodig), maar hij rookt wel veel als hij koud is als er meer dan één defect is... Ik zou het probleem zoeken in de retour van de injectoren, de luchtinlaat in de leidingen of de filteraansluitingen (bijvoorbeeld). Deze zitten in ieder geval achter de cilinderkop (vrij verborgen, maar ze zitten er wel). Je kunt de weerstand ervan meten om te zien hoeveel er niet werken (door de kabel los te koppelen). Wat ik niet aanraad, is ze te demonteren als je ziet dat ze hard zijn, want ze "lopen" meestal vast aan de punt en er kunnen twee dingen gebeuren: je verdraait de schroefdraad in de cilinderkop... of de punt blijft in de cilinderkop zitten... de sleutel is volgens mij een 7mm-dop, ik weet het niet meer precies. Je zult veel reacties vinden over wat ik je vertel. Deze motor is problematisch vanwege de gloeibougies en de lekkende pakking op de injectoren, waardoor ze "vastgelast" zitten aan de cilinderkop. Controleer of er koolstofafzetting rond de injectoren zit. Succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.