Zoek MDM

Bulletin

Verwarming in xsara picasso 1.6 hdi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48483 door handmatig-mechanisch
Verwarming in een Xsara Picasso 1.6 HDI. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal,
allereerst wil ik alle forumleden begroeten.
Ik ben nieuw op het forum, hoewel ik de site al een paar keer eerder bezocht heb en het me al een paar keer geholpen heeft met auto's die ik niet meer heb, haha.

Zoals jullie waarschijnlijk al raden, ben ik hier om een ​​vraag te stellen over gloeibougies. Ik zal mijn probleem uitleggen en kijken of iemand me met zijn of haar kennis kan helpen, haha.

Ik heb een Citroën Xsara Picasso 1.6 HDI met 92 pk en die startproblemen. Ik weet zeker dat het de gloeibougies zijn, want ik ben bij Citroën geweest en daar hebben ze me dat verteld. Het probleem is dat ik ze nergens kan vinden in deze auto. Ik heb geprobeerd een handleiding te downloaden, maar die is er niet voor de 1.6 HDI. Ik heb zelfs een handleiding gezien voor het vervangen van de gloeibougies van een 2.0 HDI, maar de procedure is niet hetzelfde voor mijn auto. Eerlijk gezegd, omdat ik ze vanaf de voorkant niet kon zien, dacht ik dat ze achterin zouden zitten, haha. Ik heb het luchtfilter eraf gehaald om te kijken of ik iets kon vinden, maar nee hoor.

Ik vraag me alleen af ​​of iemand de exacte locatie weet, en of je me er een foto van kunt sturen. Ik zou je enorm dankbaar zijn.

Alvast bedankt, en stuur alsjeblieft een reactie voordat ik de halve auto uit elkaar haal, hehehe...XD

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48488 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteur op een probleem met de verwarming in een Xsara Picasso 1.6 HDI
Bij de 1.6 HDI is het starten met gloeibougies meestal geen probleem (ze zijn praktisch overbodig bij directe injectie). Het kan echter wel veel rook produceren bij koude motor als er meer dan één gloeibougie defect is. Ik zou het probleem zoeken in de retourleidingen van de injectoren, luchtlekken in de leidingen of filteraansluitingen (bijvoorbeeld). Deze bevinden zich in ieder geval aan de achterkant van de cilinderkop (vrij verborgen, maar ze zijn er). Je kunt eventueel de weerstand meten om te zien hoeveel er defect zijn (door de draad los te koppelen). Wat ik afraad, is ze te demonteren als ze stroef zitten, omdat ze dan vaak vastlopen aan de punt. Dit kan twee dingen veroorzaken: je kunt de schroefdraad in de cilinderkop beschadigen of de punt kan vast komen te zitten. Ik denk dat je een 7 mm dopsleutel nodig hebt, maar ik weet het niet zeker. Je vindt online genoeg reacties over wat ik je vertel. Deze motor is problematisch wat betreft de gloeibougies en de lekkende pakking rond de injectoren, waardoor ze praktisch aan de cilinderkop vastgelast zitten. Controleer op koolstofafzetting rond de injectoren. Succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.