Zoek MDM

Bulletin

Ernstige storing Peugeot 307 2.0 hdi 110cv

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48440 door handmatig-mechanisch
Ernstige fout Peugeot 307 2.0 HDI 110 pk Gepubliceerd door manual-mecanica
Beste allemaal, ik heb jullie hulp nodig als het volgende iemand is overkomen: ik kocht de auto als in nieuwstaat, met 70.000 km op de teller. De motor leek echt nieuw (zo leek het) en van het ene op het andere moment, bij 150 km/u, begon hij te roken en zonder op het gaspedaal te letten, begon hij af te slaan... stopte bij 130 km/u en zelfs nog lager... vanaf dat moment reageerde hij minder goed dan een Citroën 3cv... Ik heb hem naar de vertrouwde monteur gestuurd en hij vond een kapotte schoen... hij verving hem en zette alles weer in elkaar... drie dagen liep hij als een zonnetje en gisteren dezelfde rookwolken en hetzelfde verhaal... (ik denk "weer een schoen"???) Hoe kan er zoveel pech zijn? Aangezien deze breuk te wijten is aan een defect of slijtage van het materiaal en niet aan iets anders...
Als iemand een soortgelijk geval heeft gehad of mij kan helpen, zou ik daar heel erg dankbaar voor zijn.
Heel erg bedankt,
Pablo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48441 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ernstige storing bij de Peugeot 307 2.0 HDI 110 pk.
Mag ik vragen, hoe noemen ze "schoentjes"? En heb je het gebroken stuk gezien? Welke kleur hebben de rookpluimen? Hiermee kunnen we je tenminste een mening geven. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48444 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ernstige storing bij de Peugeot 307 2.0 HDI 110 pk.
Natuurlijk, Ismael! Graag gedaan... het is als een bruggetje met een cilinder in het midden met zogenaamde "noedels" die als een lager werken, en dit bruggetje draait op dat lager en ondersteunt de druk van de hydraulische olieheffer... weet je het nu?
Ik vraag iedereen die een soortgelijk probleem heeft gehad of er iets over heeft gehoord om me suggesties en opmerkingen te sturen. Ik zou je enorm dankbaar zijn. Met vriendelijke
groet,
Pablo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48445 door handmatig-mechanisch
Op deze manier, toen de klepstoter vastliep, blokkeerde hij en bleef de klep tegelijkertijd dicht... conclusie, hij liep op 3 cilinders totdat ze hem vervingen... en nu hetzelfde geluid, dezelfde ontstekingsfouten, enz. Zou het kunnen dat er een andere kapot is? Bovendien vertelt de werkplaats me dat er niets is dat overdruk, enz. "veroorzaakt" waardoor hij kapot kan gaan... het is een materiaalfout, met andere woorden, pech... maar nu hetzelfde met een andere... het lijkt me vreemd... Ik weet niet wat jij denkt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48446 door handmatig-mechanisch
Nu ja, je bedoelt een tuimelaar, let op dat die breekt, er schieten me verschillende dingen te binnen: de timing van de distributieriem staat scheef (of er is een probleem met de spanner), waardoor de zuiger aan de klep blijft plakken... maar die zou ook kromtrekken... (in de 1.6 HDi hebben ze een ketting en een spanner die de twee assen met elkaar verbinden) - de stoter werkt niet goed, - de tuimelaaras zit vast door gebrek aan smering, de cilinderkop is te veel gecorrigeerd... een te hoge oliedruk door een defecte oliepompafvoer kan te maken hebben met het vullen van de stoters. Controleer het oliepeil, nooit boven de streep, meet de smeerdruk bij stationair draaien en bij 4000 tpm om te zien of deze te hoog is en vooral de distributietiming (voor de zekerheid). Kijk, ik gaf gas bij een Opel die ik had en alle vier de uitlaatkleppen braken... de kleppen stuiterden toen hij van 4000 naar ongeveer 8000 toeren ging... plotseling... (ik zette hem in de tweede versnelling in plaats van de vierde... hehehe!!!...) en vreemd genoeg braken alleen de vier uitlaatkleppen, de inlaatkleppen niet, zelfs de halve kegels kwamen eruit... Ik denk niet dat dit bij jou het geval is. Je zult moeten controleren wat er genoemd is, oliedruk, timing (inclusief de spanner) en kijken of er tekenen van vastlopen zijn op de tuimelaaras of de nokkenas, als er symptomen zijn op de nokkenas die contact maakt. Nou, ik zal je niet langer vervelen, laat ons weten wat je nog meer hebt gezien. Groeten!!

*dingen, in mechanica, gebeuren normaal gesproken niet door "pech"