Zoek MDM

Bulletin

motor in een Jeep Grand Cherokee

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48417 door handmatig-mechanisch
Motor in een Jeep Grand Cherokee. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en hoewel ik in het verleden problemen met mijn Jeep heb kunnen oplossen, zit ik deze keer vast. Mijn Jeep Grand Cherokee uit 2001 met zescilinder lijnmotor is de laatste tijd erg gaan trillen. Ik heb hem laten uitlezen en de foutcode gaf aan dat het om de krukaspositiesensor ging. Ik heb die vervangen door een nieuwe, maar dat heeft niets veranderd. Nu merk ik dat twee van de zes injectorkabels geen massapuls meer afgeven. Alle zes krijgen wel stroom, maar twee ervan missen de massapuls. Mij werd verteld dat het de nokkenaspositiesensor zou kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker. Kunt u me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48419 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp motor in Jeep Grand Cherokee
Goedendag, vriend. Controleer eerst de bedrading van de computer naar de injectorkabelboom. Vaak is er een probleem met de continuïteit. Als er wel continuïteit is, moet ik helaas zeggen dat het aan de ECU ligt, want als die defect is, start de motor niet als de krukassensor werkt en slaat de motor over als de nokkenassensor niet werkt, terwijl er wel vonk is bij alle bobines.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.