Zoek MDM

Bulletin

bobcat op 300

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48411 door handmatig-mechanisch
Bobcat A 300 Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik moet een Bobcat A300 repareren en ik krijg hem niet gestart. De startmotor loopt erg langzaam. Ik heb de riem van de hydrostatische pomp verwijderd en hij start. Als ik hem er weer op zet, start hij niet. De enige storing die de controller aangeeft, is een lege accu (03-22).
Ik heb alle elektrische onderdelen gecontroleerd en kan geen storing vinden. De machine is geblokkeerd. Ik kan hem niet verplaatsen. Ik wil hem graag ontgrendelen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48415 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs Bobcat 300- onderwerp
Voor zover je kunt zien, "remt" de pomp de hele constructie af... dus ik denk dat de pomp "vastgelopen" is of dat er te veel druk is opgebouwd. Maak de slangen los zodat de druk afneemt en je de machine misschien kunt verplaatsen door hem te slepen (anders wordt hij meegesleurd, omdat hij wordt afgeremd door de hydraulische motoren van de assen). Volgens mij zou het probleem in het hydraulische circuit kunnen zitten, een regel- of magneetventiel dat niet werkt, verstopte retourfilters, een regelklep, een terugslagklep, de hydrostatische pomp zelf, enz... dat zal daar te zien moeten zijn, meer kan ik je niet vertellen. Groeten en veel plezier!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48416 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs Bobcat 300- onderwerp
Probeer in ieder geval eerst een andere batterij, voor het geval de batterij bijna leeg is en het apparaat niet werkt.