Zoek MDM

Bulletin

Koelvloeistoftemperatuur BMW 320D E46

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48404 door handmatig-mechanisch
Koelvloeistoftemperatuur BMW 320D E46 Gepubliceerd door manual-mecanica
Omdat de temperatuurmeter er langer over doet om het midden van de meter te bereiken, heb ik beide thermostaten (motorblok en EGR) vervangen en zie ik dat de temperatuur nog steeds min of meer hetzelfde is.
Vandaag heb ik 70 km op de snelweg gereden met 2000 tpm +/-. De temperatuur op de verborgen meter gaf 22 of 22 graden aan, maar als ik terugschakel of accelereer tot boven die toeren, daalt de temperatuur direct naar 18 graden. Ik kom alleen boven die temperatuur bij lage toeren wanneer ik een stad bereik en voor een stoplicht stop, maar wanneer ik weer normaal rijd, daalt de temperatuur weer.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48410 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Koelvloeistoftemperatuur BMW 320D E46
Ik denk dat de ventilator (als het een viscokoppeling is, waar ik niet zeker van ben) constant draait, en hoe hoger het toerental, hoe koeler hij wordt, of je nu terugschakelt of accelereert. Je zult dus die "viscokoppeling" moeten controleren. Wat ik niet begrijp, is hoe hij een temperatuurdaling in de cilinderkop kan aangeven wanneer de thermostaat van het blok gesloten is, terwijl er geen doorstroming vanuit de radiator is. Ik neem aan dat de thermostaat de juiste temperatuur voor de motor aangeeft. Als de ventilator elektrisch is, wordt hij aangestuurd door de ECU op basis van de temperatuursensor (die dit meet). Een andere vraag is of de radiator kleppen heeft en of die altijd open staan... kunt u ons wat meer informatie geven over dit systeem? Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.