Zoek MDM

Bulletin

GEBREK AAN BOKSERKRACHT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48390 door handmatig-mechanisch
GEBREK AAN BOXERKRACHT Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO BESTE MENSEN

IK BEN HIER NIEUW;)
EN IK DOE MEE OM JULLIE HULP...

HET BLEKEN IS DAT IK EEN PEUGEOT BOXER UIT 2005 HEB MET EEN 2.2CC TOLE 350,
DE LANGSTE EN HOOGSTE.

HET BLIK DAT IK HET VOLGENDE PROBLEEM HEB...

IK BEGIN TE RIJDEN EN ALS IK DE DERDE VERDIEPING GA, DRUK IK VOLLEDIG DOOR OM SNELHEID OP TE HALEN, MAAR ER GEBEURT NIETS...
DE SNELHEID GAAT STILSTAANDE STUKJES OMHOOG EN ZELFS MET HET GAS VOLLEDIG INGEVOERD.
ALS IK DE 5E VERDIEPING BEREIK EN HET GAS VOLLEDIG INGEVOERD GA, KAN IK NAUWELIJKS DE 100-110 KM/U

HALEN EN DAT GEBEURDE OOK NIET.

Ik ben ermee naar een Peugeot-dealer gegaan en ze hebben de beroemde scanner gedaan, maar helaas gaven ze aan dat het aan de injectoren lag en dat die al schoongemaakt en gekalibreerd waren... Ze zeiden dat ik nieuwe injectoren moest plaatsen en dat dit heel duur was (1.500.000,- Chileense peso, ongeveer US$ 3000,-), maar een monteur uit de buurt zei dat dit niet aan de storing kon liggen.

Het rapport dat ze me gaven, gaf niet aan welke fouten de scanner liet zien of welke het waren. Ze vertelden me alleen dat

"...bij het controleren van de injectoren, ze een lage brandstofstroom aangeven, wat een gebrek aan vermogen veroorzaakt..."

De waarheid is dat ik niet weet wat ik moet doen, of ik Peugeot moet geloven of wat een buurtmonteur me vertelt dat er een ander probleem moet zijn en dat de pan te groot voor hen was.

Ik heb een kleine olielekkage (druppel) in de intercooler.

Betekent een intercooler dat er een turbo in zit?

Wat denk je dat de storing zou kunnen zijn?
Heeft iemand anders een soortgelijk probleem gehad?
Wat heb je gedaan?

Ik ben geschokt:gek: als ik bedenk wat ik kan doen....

Bedankt
, Eduardo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48391 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: GEBREK AAN BOXERVERMOGEN
Als u een olielek in de intercooler hebt, kan dat twee dingen betekenen. Ten eerste dat er duidelijk sprake is van een turbodruklek en ten tweede dat de turbo al begint te "raken". Los eerst dat probleem (lekken) op en probeer hem op snelheid te brengen (zonder overboord te gaan) en controleer of de rubberen slangen van de turbo hard worden (door het "blazen" van de turbo). Als dat niet zo is, is het volgende aan de hand... turbo, andere oorzaken, flowmeter, egr, vuile filters, etc...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48397 door handmatig-mechanisch
Hallo, het is mij overkomen met een Citroën Jumper, een neefje van jou. Een van de EGR-tandwielen brak en bleef half openstaan, waardoor de motor geen vermogen meer had. Hij startte heel moeilijk en de diagnose leverde niets op, want de EGR, als hij het al deed, heeft een plastic afdekking. Haal hem eruit en bekijk het.
Succes, Eduardo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48398 door handmatig-mechanisch
Als de EGR open is, kan er ook sprake zijn van vermogensverlies, omdat een deel van de gassen die de turbo moeten "bewegen" direct naar het inlaatspruitstuk gaan. Meestal komt er dan veel zwarte rook uit de uitlaat. Je moet het stap voor stap doen. Iemand vertelde me ooit dat je bij een probleem (in dit geval een mechanisch probleem) het waarschijnlijke moet "uitsluiten" en dat wat je "overhoudt" het mogelijke is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48406 door handmatig-mechanisch
Test op injectoroverloop. Dit type storing komt vaak voor bij een injector. Het is echter essentieel om te weten welke foutcode deze heeft.