Zoek MDM

Bulletin

Witte tot blauwe rook uit de uitlaat van een Renault 19

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48244 door handmatig-mechanisch
Hallo, de auto stoot witte tot blauwe rook uit wanneer het toerental boven de 2500 komt (pas op, dit gebeurt niet bij stationair draaien).
- De klepgeleiders en afdichtingen zijn ongeveer zes maanden geleden vervangen.
- De hele motor is een jaar geleden gereviseerd.
- Er zit geen water in het carter of olie in de watertank.
- Ze hebben 150 psi in elke cilinder.

Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48247 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Witte tot blauwe rook uit de uitlaat van een Renault 19
Hoi Javielito86, het zou fijn zijn als je ons kon vertellen of het diesel is, of de rook naar verbrande olie of diesel ruikt, of het alleen zo is als de motor warm is of ook als hij koud is... of het benzine is, of er bougies zijn ingevet (wat wijst op een kapotte smeerring)... of naast de geleiders ook de kleppen zijn vervangen, of er olie of meer brandstof wordt verbruikt dan normaal... dan kunnen we je makkelijker een mening geven. Met vriendelijke groet!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden - 10 jaar en 7 maanden geleden #48251 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Witte tot blauwe rook uit de uitlaat van een Renault 19
Hallo allemaal, Javielito86. Gezien de compressie (150 psi) vermoed ik dat het benzine moet zijn. Het zou goed zijn om te weten of het probleem zich direct na de motorreparatie manifesteerde of dat het zich geleidelijk manifesteerde. Ik dacht er ook over na, en ik zag een geval waarbij de olie, door een lekkende injector, verontreinigd raakte met benzine, waardoor deze verdund raakte (viscositeitsverlies) en na ongeveer 2500 tpm of bij belasting van de motor in de kamer terechtkwam. Dit veronderstelt dat de rook olieachtig ruikt, wat belangrijk is zoals Ismael aangeeft. Als het niet naar olie ruikt, zou het koelvloeistof kunnen zijn... de glycol en de additieven die erin zitten produceren rook zoals beschreven. Ten slotte, maar veel zeldzamer, als er geen koelvloeistof- of olieverbruik is en er witblauwe rook blijft... Ik heb maar heel zelden meegemaakt dat door een breuk in het rubber van de rempomp remvloeistof naar de rembekrachtiger of -versterker stroomt en van daaruit naar de motor... Remvloeistof is ook gebaseerd op glycolen of alcoholen met additieven, dus bij verbranding kan het ook een blauwwitte kleur in de uitlaatgassen veroorzaken, maar het is uiterst zeldzaam en vloeistofverbruik en problemen in het remsysteem moeten worden opgemerkt.
Als het probleem het motorolieverbruik is, moet dit worden genoteerd op de bougies; het residu op elke bougie helpt identificeren of de olie naar één of alle cilinders van de motor stroomt. Olieverbruik, met goede compressie, rook... zou kunnen zijn wat Ismael zegt, een gebroken oliering of -ring, of een onjuiste of omgekeerde positie van de olieopvangring (de tweede ondersteboven). Als het te wijten is aan de klepgeleiders of afdichtingen, rookt het meer bij het afremmen en het verlaten van een stoplicht. Vertel ons hoe het ging... Oké, ik zal jullie niet meer lastig vallen... Groeten allemaal.
Laatst bewerkt: 10 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48287 door handmatig-mechanisch
Sorry voor de vertraging, ik kon de pagina niet openen. Ik kreeg steeds een foutmelding:

ismael53. De auto rijdt op benzine, en als er olie op de vier bougies verschijnt, verbruikt hij olie, maar geen benzine. De geleiders, kleppen en afdichtingen zijn vervangen.

fiat147. Wat u zegt over "Olieverbruik, met goede compressie, rook... zou kunnen zijn wat Ismael zegt, een gebroken segment of olieveer, of een onjuiste of omgekeerde positie van de olieopvangring (de tweede ondersteboven). Dat moet er zeker zijn, we zijn al op zoek naar de ringen om ze te vervangen. Bedankt voor de hulp, ik laat het u later weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48289 door handmatig-mechanisch
Wat er gebeurt is dat er olie verbrandt en dat zorgt ervoor dat er blauwe rook uitkomt. De rook die uit de uitlaat komt, kan zelfs een onaangename geur hebben...
Ik hoop dat het je geholpen heeft.