Zoek MDM

Bulletin

Stuurbekrachtigingsstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48239 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtigingsstoring Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal:

Ik wil graag wat advies over het repareren van de stuurbekrachtiging van mijn Audi A3 1900 TDI uit 1999.
Het acculampje op het dashboard brandt, maar hij werkt wel, want hij start zonder problemen. Ik rijd zonder problemen, maar plotseling start hij zonder waarschuwing, zonder stuurbekrachtiging. Ik zou graag jullie advies willen voordat ik hem naar een garage breng om te kijken of ik de reparatie zelf kan doen of dat ik geen andere keuze heb dan diep in de buidel te tasten...:(
Alvast bedankt allemaal.
Mateo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48240 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Stuurbekrachtigingsstoring
Als de accu en de stuurbekrachtiging leeg raken, kan het rubber van de krukasdemperpoelie gescheurd zijn en trekt deze de riem die de dynamo aandrijft niet aan (daarom brandt het acculampje). Als u aan het stuur draait, kan deze de poelie van de hydraulische pomp niet aantrekken (daarom zit u zonder stuurbekrachtiging). Controleer deze poelie door een cirkel met krijt af te tekenen en kijk bij het draaien van het stuur of de markering niet meer "scheef" staat. Deze poelie kost ongeveer 80 euro of minder en u kunt hem zelf vervangen (het zijn volgens mij 8 inbusbouten). DRAAI de middelste schroef NIET LOS, het is niet nodig om de poelie te vervangen. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48246 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Stuurbekrachtigingsstoring
Bedankt, Ismael53, voor je snelle reactie.
Ik ga er maandag mee aan de slag, volgens jouw instructies. Ik neem in ieder geval contact met je op om te kijken of ik het probleem heb kunnen oplossen.
Nogmaals
bedankt
Fijne feestdagen!