Zoek MDM

Bulletin

Suzuki Aerio 1.6 2005 water circuleert niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48221 door handmatig-mechanisch
Suzuki Aerio 1.6 2005 water circuleert niet Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een Suzuki Aerio 1.6 uit 2005. Het probleem is dat het water niet circuleert. Ik heb de radiator vervangen, de thermostaat verwijderd en de waterpomp gecontroleerd en die is in orde. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Als de temperatuur de helft is, begint het water in de tank te koken en als je de radiatordop verwijdert, begint het te lekken. De ventilator draait onafgebroken, er zit geen water in de olie of andersom, hij verliest geen vermogen. De cilinderkoppakking is getest en die is in orde.
Als iemand weet wat de oorzaak hiervan is, zou ik dat zeer op prijs stellen.

P.S.: de temperatuur komt nooit boven de helft.:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48222 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Suzuki Aerio 1.6 2005 water circuleert niet
Je moet de cilinderkoppakking (cilinderdeksel) controleren. Iets soortgelijks is mij overkomen met een Mazda.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden - 10 jaar en 10 maanden geleden #48223 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Suzuki Aerio 1.6 2005 water circuleert niet
Hallo allemaal, Volgens mij is wat Rodrigo zei de meest waarschijnlijke oorzaak... een defect in de cilinderkoppakking. Dit kan gebeuren zonder dat olie en water gemengd hoeven te worden, of andersom, tenminste in eerste instantie. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 10 jaar 10 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48225 door handmatig-mechanisch
De uitgevoerde tests omvatten het controleren van de bougies en het uitvoeren van een compressietest. De ventilator stopt niet automatisch wanneer er water op wordt gegoten; hij stopt. De monteur sluit de cilinderkoppakking pertinent uit.
Aan de andere kant, is het vervangen van de pakking bij deze motor erg ingewikkeld?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48236 door handmatig-mechanisch
Controleer het voor de hand liggende: zorg ervoor dat de ventilator in de juiste richting blaast, d.w.z. richting de motor.

Een andere mogelijke oorzaak is dat de koelvloeistofcirculatie verstopt zit met vuil.

Het vervangen van de cilinderkoppakking is niet ingewikkeld

Laat ons weten hoe het is gegaan.