Zoek MDM

Bulletin

Kloppen tussen de flexplaat en de transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 dagen eerder #48179 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een Peugeot 405 1.6 uit 1996 gereviseerd. De motor is volledig gereviseerd: cilinderkop gevlakt, klepgeleiders vervangen, zuigers, zuigerveren, lagers, cilinderbussen en nokkenas allemaal nieuw. Ik heb hem gestart en stationair hoor ik een kloppend geluid uit de buurt van de flexplaat, koppelomvormer en koppelingshuis (ongeveer in die omgeving). Naarmate het toerental stijgt, wordt het geluid meer een ratelend geluid. Voordat de revisie plaatsvond, had een andere monteur de auto ongeveer acht maanden laten staan; ik denk dat hij dit geluid toen al had. Weet iemand iets van automatische transmissies of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en kan diegene me vertellen waar het geluid vandaan komt, waarom het er is en hoe ik het kan verhelpen?

De krukas is in orde; de ​​axiale beweging valt binnen de specificaties van de fabrikant.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 dagen eerder #48183 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van kloppen tussen de flexibele plaat en de transmissie.
We moeten weten of de flexplaat in orde is (als u die gezien heeft), de bouten van het vliegwiel, enz., en vaststellen of het probleem daarin zit of in de versnellingsbak zelf. We moeten ook de druk in de versnellingsbak controleren en kijken of de versnellingen soepel schakelen, of de motor goed loopt, de kleur van de transmissievloeistof, het niveau, enz. Anders is het moeilijk om een ​​diagnose te stellen zonder de auto te zien. Kunt u ons meer informatie geven? Alvast bedankt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 dagen eerder - 11 jaar en 4 dagen eerder #48185 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van kloppen tussen de flexibele plaat en de transmissie.
De flexibele plaat draait onregelmatig, alsof hij niet in balans is, en dat veroorzaakt het geluid wanneer hij ergens tegenaan stoot. Het klinkt als het geluid van klepstoters en bouten. Ik weet niet of het de plaat is of de koppelomvormer. Ik kan het zien omdat er een venster is waardoor je de rotatie kunt zien; het is een onregelmatige beweging en het geluid wordt steeds harder naarmate het toerental toeneemt. Weet iemand trouwens de aanhaalmomenten voor de bouten van de flexibele plaat? De gegevens die ik van AutoData krijg, zijn namelijk voor een handgeschakelde versnellingsbak. Is het aanhaalmoment hetzelfde?
Laatst bewerkt: 11 jaar en 4 dagen geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 3 dagen geleden #48186 door handmatig-mechanisch
Ik weet de aanhaalmomenten voor de plaat niet (ik denk niet dat de specificaties voor een handgeschakelde versnellingsbak werken). Ik vraag me af of de flexibele plaat gebarsten of los zit, of dat de bouten waarmee de koppelomvormer vastzit loszitten. Als je het niet door het raam kunt zien door de plaat met de hand te draaien, zou ik de versnellingsbak van het motorblok loskoppelen om te kijken wat het probleem is. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48237 door handmatig-mechanisch
Het kan zijn dat de gaten in het vliegwiel te groot zijn geworden door slijtage. Hierdoor past het vliegwiel niet goed op de krukas en ontstaat er speling. Je kunt dit controleren door het vliegwiel met de hand te bewegen om te zien of er speling is.