Zoek MDM

Bulletin

Kloppen tussen de flexplaat en de transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48179 door handmatig-mechanisch
Kloppen tussen de flexplaat en de transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb de motor van een Peugeot 405 1.6 uit 1996 afgesteld. Alles is aan de motor gedaan: de cilinderkop is gecorrigeerd, klepgeleiders zijn vervangen, zuigers, zuigerveren, metalen onderdelen, vlotterbussen en hefas zijn allemaal nieuw. Ik heb hem draaiende gekregen en bij stationair draaien voel ik een kloppend geluid tussen de flexibele plaat, de omvormer en het koppelingshuis (zoals in dat gebied). Bij toenemend toerental neemt het geluid toe, als een klikkend geluid. Voordat de afstelling werd uitgevoerd, had een andere monteur hem al eens laten liggen, ongeveer 8 maanden. Ik denk dat hij dat geluid al had. Kan iemand die verstand heeft van automatische transmissies of iets soortgelijks heeft meegemaakt, mij uitleggen waar dit gebeurt, waarom en hoe het op te lossen?

De krukas is in orde, axiale beweging binnen de fabrieksparameters.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48183 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp: Kloppen tussen de flexplaat en de transmissie
Je moet weten of de flexplaat in orde is (als je die hebt gezien), vliegwielbouten, enz. en vaststellen of het probleem daar zit of in de versnellingsbak zelf. Meet de druk en kijk of de versnellingen goed schakelen, of alles goed werkt, de kleur van de hydrauliek van de versnellingsbak, het niveau, enz. Zo niet, dan is het lastig zonder het te zien. Geef nog wat meer aanwijzingen als je kunt. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden - 10 jaar en 8 maanden geleden #48185 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-Mechanics op het onderwerp: Kloppen tussen de flexplaat en de transmissie
de flexibele plaat maakt een onregelmatige beweging als hij draait, alsof hij uit balans is, en dat produceert het geluid als hij ergens tegenaan botst. Het is als het geluid van tikkende bouten. Ik weet niet of het de plaat is of de omvormer, maar ik kan dit zien omdat er een venster zit waardoor je kunt zien dat de beweging onregelmatig is als hij draait. Bij het verhogen van het toerental klinkt het nog luider!!!! Weet iemand nog wat het koppel is van de bouten van de flexibele plaat, aangezien het koppel dat in de autogegevens staat overeenkomt met een kast met een handgeschakelde versnellingsbak? Zal het koppel hetzelfde zijn?
Laatste editie: 10 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48186 door handmatig-mechanisch
Ik weet het aanhaalmoment voor de plaat niet (ik denk niet dat het aanhaalmoment van de handgeschakelde versnellingsbak voldoende is). Ik vraag me af of de flexplaat gescheurd of los zit, of dat de schroeven waarmee de omvormer vastzit los zitten. Als het niet mogelijk is om het met de hand vanuit het raam te zien, zou ik de versnellingsbak loskoppelen van het blok om te kijken wat het is. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48237 door handmatig-mechanisch
Het kan zijn dat de gaten in het vliegwiel te groot zijn door slijtage. Hierdoor kan het vliegwiel niet goed op de krukas aansluiten, waardoor er speling ontstaat. Je kunt dit controleren door het vliegwiel met de hand te draaien om te zien of er speling is.