Hoi, hahaha, over het zweten als een otter, ik heb veel ervaring met een Honda, en er is er al eentje bijgekomen, die er op het eerste gezicht niet makkelijk uitziet, ik ben geen expert in elektronica, ik ben een werktuigbouwkundig technicus en ingenieur, uit noodzaak heb ik mezelf moeten bijscholen in elektronische zaken, omdat bijna alle nieuwe auto's net als deze Citroën zijn... persoonlijk verdiep ik me zelfs in relais en activeringssignalen, transistoren, platen, als ik twijfels heb over "zuivere" elektronica, chips, geheugens, programmering, enz. Ik ga naar een heel serieus persoon, die geen verstand heeft van deze onderwerpen... Ik vind de diagnose van complete systemen beter... hahaha, ik heb veel gezweet..., maar zo leer je, bijna niemand leert je iets gratis... kop op, je lost het probleem op.
Terug naar de Citroën, wat betreft de noodzaak om het signaal van de afstandsbediening te versterken: ja, je inschatting klopt, het is zeer waarschijnlijk...
Nu, in de BSI is voor mij de meest waarschijnlijke situatie dat je uiteindelijk met 2 relais eindigt, omdat, afhankelijk van het type BSI en de oorsprong, er 1 relais wordt gebruikt voor de richtingaanwijzer en de andere voor de alarmlichten of remlichten... als je twijfelt, zou ik zonder de schema's het gedrag van het circuit voor de lichten aan de kant die wel werken onderzoeken, en als het tweede relais voor de alarmlichten is, dan zou ik, met een duidelijk begrip van hoe het circuit in de BSI werkt, het defecte relais testen... Ik weet niet of je me begrijpt, soms maak ik dingen te ingewikkeld als ik iets simpels uitleg... haha. Tot slot, als je de alarmlichten inschakelt, werken beide kanten dan? Als je de afstandsbediening naar de defecte kant duwt, zou het instrumentenpaneel dan een hoorbaar en visueel signaal moeten geven? Gebeurt dit zo of niet? Ik test spanningvoerende circuits in computers, zoals deze BSI, door ze uit elkaar te halen, ze te isoleren met een doek (pas op voor kortsluiting) en te meten wat ik wil controleren, uiteraard met de connectoren op hun plaats, alleen met de BSI "piluchita" (kleine), hahaha. Zoals bijna allemaal, "zien ze" er beter uit zonder hun kleding... hahaha. Groeten, vriend, ik hou het in de gaten.