Zoek MDM

Bulletin

problemen met de richtingaanwijzer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden - 10 jaar en 8 maanden geleden #48052 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met richtingaanwijzers
Hoi, hahaha, over het zweten als een otter, ik heb veel ervaring met een Honda, en er is er al eentje bijgekomen, die er op het eerste gezicht niet makkelijk uitziet, ik ben geen expert in elektronica, ik ben een werktuigbouwkundig technicus en ingenieur, uit noodzaak heb ik mezelf moeten bijscholen in elektronische zaken, omdat bijna alle nieuwe auto's net als deze Citroën zijn... persoonlijk verdiep ik me zelfs in relais en activeringssignalen, transistoren, platen, als ik twijfels heb over "zuivere" elektronica, chips, geheugens, programmering, enz. Ik ga naar een heel serieus persoon, die geen verstand heeft van deze onderwerpen... Ik vind de diagnose van complete systemen beter... hahaha, ik heb veel gezweet..., maar zo leer je, bijna niemand leert je iets gratis... kop op, je lost het probleem op.
Terug naar de Citroën, wat betreft de noodzaak om het signaal van de afstandsbediening te versterken: ja, je inschatting klopt, het is zeer waarschijnlijk...
Nu, in de BSI is voor mij de meest waarschijnlijke situatie dat je uiteindelijk met 2 relais eindigt, omdat, afhankelijk van het type BSI en de oorsprong, er 1 relais wordt gebruikt voor de richtingaanwijzer en de andere voor de alarmlichten of remlichten... als je twijfelt, zou ik zonder de schema's het gedrag van het circuit voor de lichten aan de kant die wel werken onderzoeken, en als het tweede relais voor de alarmlichten is, dan zou ik, met een duidelijk begrip van hoe het circuit in de BSI werkt, het defecte relais testen... Ik weet niet of je me begrijpt, soms maak ik dingen te ingewikkeld als ik iets simpels uitleg... haha. Tot slot, als je de alarmlichten inschakelt, werken beide kanten dan? Als je de afstandsbediening naar de defecte kant duwt, zou het instrumentenpaneel dan een hoorbaar en visueel signaal moeten geven? Gebeurt dit zo of niet? Ik test spanningvoerende circuits in computers, zoals deze BSI, door ze uit elkaar te halen, ze te isoleren met een doek (pas op voor kortsluiting) en te meten wat ik wil controleren, uiteraard met de connectoren op hun plaats, alleen met de BSI "piluchita" (kleine), hahaha. Zoals bijna allemaal, "zien ze" er beter uit zonder hun kleding... hahaha. Groeten, vriend, ik hou het in de gaten.
Laatst bewerkt: 10 jaar 8 maanden geleden door . Reden: spelling

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48053 door handmatig-mechanisch
Bedankt maat, vandaag ben ik vastbesloten om een plan te hebben van wat ik ga doen, zolang ik niet lui word, alles is in orde, hahaha, kijk, bij het activeren van de afstandsbediening werken de indicatoren op het dashboard zonder problemen, mijn vraag is of de relais in de BSI zitten, want de TIC TAC komt van de COM2000, Interessant, maar ik ga het niet nog ingewikkelder maken, ik zal eerst de BSI controleren en kijken of ik die signalen heb, in ieder geval zal ik de COM2000 die ik heb ervoor zetten......, beter het zekere voor het onzekere nemen, minder gepraat en aan de slag, om de BSI EN COM2000 niet meer te verbranden......., grapje, nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48061 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, haha, bedankt voor het corrigeren van mijn fout in het vorige bericht. Rodrigo, je hebt gelijk. Het lichtsignaal wordt verzonden door het instrumentenpaneel en het geluidssignaal door de COM of de schakelinterfacemodule onder het dashboard. Zo werkt dat systeem precies, maar het is de BSI, die in bidirectionele communicatie met beide modules staat, die de laatste schakelt. Het is een soort schakeling, interessant toch?:) Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48076 door handmatig-mechanisch
Ik krijg deze puls niet, ik geef het op, ik moet gewoon een circuit maken buiten de BSI voor de intermitterende schakelaar voor een Citroen Berlingo uit 2011, hahaha, ik denk dat de koppeling slipt. Ik weet niet wat ik moet doen en ik heb niet veel ruimte om de voeding te testen. Van de COM 2000 moet een puls gaan die daarvandaan naar de BSI gaat. Ik weet niet hoe ik hem kan vinden. Help alstublieft, alstublieft, bedankt.