Zoek MDM

Bulletin

problemen met de richtingaanwijzer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48045 door handmatig-mechanisch
Problemen met richtingaanwijzers Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Citroën Berlingo uit 2008 met problemen met de richtingaanwijzers aan de voor- en achterkant rechts. Ik heb dit gecontroleerd met een afstandsbediening en een actuatortest uitgevoerd via een Citroën-scanner, waarbij alleen de linkerkant werkte. Tot nu toe is mijn diagnose de regeleenheid van het passagierscompartiment (BSI). Deze eenheid is echter erg duur en ik ben op zoek naar een plek waar ik een elektrische puls kan krijgen waarmee ik eenvoudige richtingaanwijzers kan installeren via een knipperlichtrelais. Ik heb die puls alleen nodig van de afstandsbediening en ik krijg hem niet van de BSI naar de koplampen. Als ik ze heb, zou ik het op prijs stellen als u me kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden - 10 jaar en 8 maanden geleden #48046 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp problemen met richtingaanwijzers
Hallo allemaal, Rodrigo, je zult geen externe analoge signalen vinden voor het schakelen van de knipperfunctie vanuit de COM2000 of de stuurwielschakelmodule (afstandsbediening). Het is de BSI die deze functie uiteindelijk elektrisch activeert, dat wil zeggen, hij integreert de knipper- en relaiscircuits... de COM2000 stuurt een digitaal verzoek om te knipperen van de bestuurder naar de BSI. Als u beide onderbroken pulsen van de BSI ziet, is het het elektrische circuit van de verlichting dat het probleem veroorzaakt. Als u er maar 1 vindt, precies aan de goede kant, is het de BSI die de aanvraag voor onderbroken pulsen niet herkent of is de knipperlichtfunctie defect. Wees voorzichtig, want ik heb circuits gezien die goed schakelden met een tester of LED, maar bij het toepassen van belasting (stroomsterkte) daalden de pulsen. Gebruik een testlamp. Ik wil het u niet ingewikkelder maken. Als u de BSI wilt omzeilen en de onderbroken output is in orde, kunt u vanaf daar een circuit maken "zoals eerder". Ik heb het gedaan met achteruitrijlichten, onderbroken, enz., afhankelijk van de versie van de BSI die de auto heeft, kunt u wel of geen foutcodes overhouden, maar omdat de BSI geen diagnostische getuige heeft, moet u scannen om het te realiseren. Tot slot, als u twijfels hebt over het circuit, sluit u gelijkstroom aan op de BSI en de verlichting, met de BSI losgekoppeld. Als er geen reactie komt, leg het dan neer... en laat het ons weten. Als je vragen hebt, schrijf ons dan. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 10 jaar 8 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48047 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je snelle reactie Juan Pablo, ik zal het even uitleggen. Van de BSI naar de koplampen heb ik de kabels aan zowel de rechter- als de linkerzijde geïdentificeerd. Oké, met een tester heb ik de uitgangssignalen van de BSI naar de koplampen. Toen ik de afstandsbediening op de slechte zijde plaatste, kreeg ik die signalen niet. Daaruit heb ik afgeleid dat de BSI defect was en niet de afstandsbediening. Ik heb het met andere geprobeerd. Als ik stroom naar deze uitgangen stuurde, gingen de koplampen aan. Daarom gooi ik ook de lijnen weg. Deze unit heeft een erg hoge waarde. Daarom bedacht ik me dat ik een onafhankelijk circuit moest maken. Hahaha, maar dat is het dilemma: hoe krijg ik dat signaal? ....., zogenaamd bij het seinen zou de afstandsbediening dat digitale signaal naar de BSI moeten sturen en het omzetten om de knipperlichten in te schakelen wanneer dat nodig is. Ik dacht eraan om dat signaal te vinden, via een relais dat signaal te versterken en het vervolgens door te geven aan een knipperlicht en het door te sturen naar de koplampen (corrigeer me als ik het mis heb). Waar haal ik dat signaal vandaan?.., of als u het circuit heeft van hoe u het heeft gedaan, zou ik het nogmaals op prijs stellen, in afwachting van uw snelle reactie. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden - 10 jaar en 8 maanden geleden #48048 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Rodrigo:) , nu begrijp ik het probleem duidelijk, zoals je zegt. Er gaat geen stroom van de BSI naar de richtingaanwijzers... dus je hebt een versterkt activeringssignaal nodig. Ik zou de bsi demonteren, zoals je al hebt aangegeven, de kabels, volg ze in de bsi, eerst in de pin, naar binnen... je zou het relais moeten bereiken dat het circuit bekrachtigt
(er kunnen stroombegrenzende weerstanden langs de route zijn), daar moet je testen, in de relaiscommandospoel, welke het signaal heeft dat je nodig hebt, als je het niet vindt betekent dit dat ofwel het verzoek van de COM2000 niet aankomt of dat de bsi dit verzoek niet in digitaal formaat kan omzetten naar een analoge activering (in dit geval zouden er foutcodes in de bsi of com2000 moeten staan. Het andere is dat je het rechtstreeks van de com2000 neemt, maar het analoge signaal van de afstandsbediening is alleen aan-uit, niet knipperend, het is alleen erin, het vereist ook demontage, identificatie enz. Dus samenvattend wat ik zou doen zou zijn, controleer de bsi, relais, als je een intermitterend signaal in de spoel hiervan hebt, neem het rechtstreeks van daaruit, naar een extern relais, zonder knipperen. Als, aan Aan de andere kant heeft de relaisspoel (in de BSI) niets, je zult de afstandsbediening moeten demonteren, het signaal moeten verwijderen, versterken (relais), flitsen en schijnen – precies wat je beschrijft. Tot slot raad ik aan om de BSI correct te identificeren aan de hand van de nummers. Zoek vervolgens naar de elektrische en installatieplannen voor het interieur van de BSI (google ze). Zo kun je het proces sneller en efficiënter maken. Succes en laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet.
Laatste editie: 10 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48050 door handmatig-mechanisch
Haha, je ziet dat ik een voorsprong heb, ik heb hem uit elkaar gehaald, van de 2 printplaten met 4 printplaten, ik heb geprobeerd de schakeling te volgen, het is waar, je kunt 2 grote relais gesoldeerd zien, welke is welke, mmmm..., ik weet het niet, de elektronica helpt me niet veel, hoewel er een idee is, nou ik zal geduldig zijn, het signaal dat van de afstandsbediening komt zal naar een aansluiting van een van de relais gaan, klopt dat? Nu, als ik heel erg in de knoop raak, denk ik dat het me minder zal kosten van de COM, of het kan erger zijn, hiervoor zal ik het signaal van een van de contacten van de knipperhendel moeten nemen, wat veel minder dan 12 volt zal zijn en dat aan-uit zal lijken, (verdomme deze ingewikkelde gadgets!!!!!!), nou, ik zal het opnieuw proberen, en ik laat je weten hoe het proces verloopt, bedankt voor het een beetje ophelderen, deze rotzooi laat me veel verliezen hahahahaha