Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 1.4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48042 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Peugeot 206 1.4
Ik vergat je te adviseren de olie uit de versnellingsbak af te tappen en te kijken of er schaafsel op de magneet van de plug of in de olie zit. Als er een breuk is, zullen er schaafsel zitten... Groeten!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48044 door handmatig-mechanisch
Geachte heer, ik denk dat uw probleem uitsluitend bij de versnellingsbak ligt. Het is duidelijk dat er niet geschakeld kan worden met de auto stil, met draaiende motor, zonder de koppeling in te trappen. Simpel gezegd: u kunt niet schakelen als de primaire as beweegt. Houd er rekening mee dat de motor en de versnellingsbak met elkaar verbonden zijn via de aandrijfas, via de koppeling en de bijbehorende componenten – in dit geval de koppelingsplaat en -schijf. Ik durf te stellen dat het probleem bij deze as ligt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48049 door handmatig-mechanisch
Oké, je tilt hem op met één wiel, zet hem in beweging en controleert of de as draait... schakel over naar een andere versnelling, controleer en luister ook of er geluid in de versnellingsbak zit... als dat niet zo is, draait de versnellingsbak wel en hoor je niets... dan is het de koppeling... als hij niet draait en je hoort beweging in de versnellingsbak... dan is het de versnellingsbak... maak je geen zorgen dat het te veel is... in ieder geval moet je de versnellingsbak laten zakken... tenzij er een uitstekende as is.

VEEL SUCCES

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48068 door handmatig-mechanisch
Beste forumleden, ik geloof dat er een klein maar belangrijk detail dat het probleem verklaart niet in acht is genomen... onze vriend aan het begin van de vraag zegt... "schakelen zonder de koppeling in te drukken"