Hallo, mijn probleem is dat de versnellingen wel ingaan, maar de wielen niet bewegen en de auto niet afslaat. Tegelijkertijd gaan de versnellingen door zonder de koppeling in te trappen.
Ik zag dit in een bericht: ``Als het pedaal het \"gevoel\" behoudt dat het altijd al had en er geen vreemde geluiden te horen zijn bij het indrukken van de koppeling, dan zijn de meest logische twee dingen om aan te denken:
1. Een transmissie is van zijn plaats geraakt en pakt de spiebanen niet, waardoor het differentieel alle beweging "lekt", net alsof je een wiel in de lucht hebt.
2. Het primaire tandwiel van de versnellingsbak of de spiebanen van de schijf zijn gebroken, of er is iets vreemds aan de hand in de koppeling.
Om erachter te komen welke van de twee het is, til je de auto op zodat de aangedreven wielen in de lucht zijn. Zet hem in de eerste versnelling of schakel achteruit met de motor uit en de wielen in de lucht en draai een van de twee wielen met de hand.
Als het voorwiel dat u met de hand beweegt, in de tegenovergestelde richting draait, betekent dit dat het differentieel en de transmissie correct zijn en dat u moet denken aan de primaire as of de koppeling.
Als het voorwiel daarentegen niets doet terwijl u het andere wiel draait, betekent dit dat uw as gebroken is of niet op zijn plaats staat.
Als ik de test uitvoer en het linkerwiel draai, beweegt het rechterwiel in de tegenovergestelde richting. Als u het vasthoudt, stopt het met draaien. Ik blijf het linkerwiel uiteraard draaien. Als ik nu het rechterwiel beweeg, beweegt het linkerwiel niet. Wat zou het kunnen zijn?
Hartelijk dank.