Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 1.4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #48029 door handmatig-mechanisch
Peugeot 206 1.4 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn probleem is dat de versnellingen wel ingaan, maar de wielen niet bewegen en de auto niet afslaat. Tegelijkertijd gaan de versnellingen door zonder de koppeling in te trappen.
Ik zag dit in een bericht: ``Als het pedaal het \"gevoel\" behoudt dat het altijd al had en er geen vreemde geluiden te horen zijn bij het indrukken van de koppeling, dan zijn de meest logische twee dingen om aan te denken:

1. Een transmissie is van zijn plaats geraakt en pakt de spiebanen niet, waardoor het differentieel alle beweging "lekt", net alsof je een wiel in de lucht hebt.

2. Het primaire tandwiel van de versnellingsbak of de spiebanen van de schijf zijn gebroken, of er is iets vreemds aan de hand in de koppeling.

Om erachter te komen welke van de twee het is, til je de auto op zodat de aangedreven wielen in de lucht zijn. Zet hem in de eerste versnelling of schakel achteruit met de motor uit en de wielen in de lucht en draai een van de twee wielen met de hand.

Als het voorwiel dat u met de hand beweegt, in de tegenovergestelde richting draait, betekent dit dat het differentieel en de transmissie correct zijn en dat u moet denken aan de primaire as of de koppeling.

Als het voorwiel daarentegen niets doet terwijl u het andere wiel draait, betekent dit dat uw as gebroken is of niet op zijn plaats staat.
Als ik de test uitvoer en het linkerwiel draai, beweegt het rechterwiel in de tegenovergestelde richting. Als u het vasthoudt, stopt het met draaien. Ik blijf het linkerwiel uiteraard draaien. Als ik nu het rechterwiel beweeg, beweegt het linkerwiel niet. Wat zou het kunnen zijn?
Hartelijk dank.
Laatst bewerkt: 10 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48030 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Peugeot 206 1.4
Wat er meestal gebeurt wanneer een voertuig lange tijd stilstaat of wanneer de motor wordt gewassen en niet correct wordt gebrand, is dat de schijf aan de pers of koppeling blijft plakken en meedraait wanneer het pedaal wordt ingetrapt. Het enige wat dan nog rest, is de versnellingsbak te demonteren, de schijf los te maken en de corrosie te verwijderen, vergelijkbaar met de afbeelding, de schijf die aan het stuur vastzit. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #48031 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, de auto reed en bij het remmen kwam hij er niet uit, de versnellingen schakelen wel maar de auto komt er niet uit... het is mij niet duidelijk zoals het artikel zegt, als hij naar links draait bij het draaien aan het rechterwiel omdat hij dit niet doet bij het draaien aan rechts... hij reed prima, nu gebeurde het plotseling.
Groeten
Laatst bewerkt: 10 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48032 door handmatig-mechanisch
iemand? Iemand een mening????

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48035 door handmatig-mechanisch
-De koppelingsplaat is versleten of gesmeerd, en bij accelereren "slipt" hij en werkt hij niet. Ik denk niet dat er versleten spiebanen op de transmissies van deze auto zitten... maar haal hem uit elkaar en kijk. Bij deze versnellingsbakken is het differentieel vrij stijf, en het is niet gemakkelijk om een ​​tand te breken op het satelliet- of planetaire tandwiel, tenzij de olie in de versnellingsbak opraakt. Ik heb gebroken primaire lagers gezien, en de moer van de 5e versnelling los, waardoor de as uit het midden raakte en de kraaggeleider brak, en ook wat synchro's van de 2e versnelling, en het is ook typisch dat de kogelgewrichten van de schakelstang loskomen, waardoor de schakelpook loslaat... kijk wat je ziet en laat het ons weten. Proost!