Beste vrienden, ik kom uit Santiago, Chili, en ik heb een Argentijnse Renault Clio uit 1998 gekocht. Hij kostte me heel weinig en in eerste instantie wilde ik alleen deuken verwijderen en spuiten, wat ik aan het leren ben, maar ik raakte enthousiast over het repareren ervan, zodat ik hem voor een betere prijs kon verkopen. Het probleem is dat als de auto warm wordt, het moeilijk is om te schakelen, vooral in de eerste en tweede versnelling. Hij heeft ook een probleem met starten, blijkbaar is het de chassis. Nou, de vraag is: in Santiago is het voor mij erg moeilijk om een monteur te vinden die bereid is de auto te controleren. De excuses zijn talrijk, van het feit dat werken met Renaults moeilijk is tot het feit dat ze geen auto's van vóór 2000 zien. Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen zoveel jaren mechanica studeren om te zeggen dat ze een bepaald merk auto met een specifiek bouwjaar niet kunnen repareren. Als dat zo is, denk ik dat de opleiding niet klopt. Het punt is, ik ben weer terug bij af, ik hoor het alleen van horen zeggen van mensen die ze kunnen controleren of me een idee kunnen geven waar ik ze kan laten repareren, maar het vreemdste is dat het vinden van een schamele reserveonderdeel voor deze auto's erger is dan het vinden van een monteur die ze kan repareren. Als iemand een plek in Santiago weet waar ik dit kleine autootje kan laten repareren en de benodigde reserveonderdelen kan vinden, zou ik daar heel dankbaar voor zijn.