Zoek MDM

Bulletin

Honda Civic trilt bij accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden - 10 jaar en 8 maanden geleden #48018 door handmatig-mechanisch
Honda Civic trilt bij accelereren Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de lengte van dit bericht, maar ik heb jullie hulp nodig... en daarvoor moet ik mezelf goed uitleggen. Honda Civic Automatic uit 2004, 170.000 km, één eigenaar, de auto is in zeer goede staat, geen deuken, je ziet dat ze er goed voor gezorgd hebben... dit kleine probleempje, zoals ze hier zeggen, heb ik overgenomen van een goede vriend; ik ben zelfs de vierde die het probeert te repareren. De auto trilt bij accelereren, bij 100 km/u. Als je er hard op trapt op een vlakke ondergrond trilt hij vrij hard. Als je met dezelfde snelheid omhoog gaat, verergert het symptoom, alsof het in resonantie is geraakt, heel hard. Ik schrok me rot toen het me de eerste keer overkwam toen ik het probeerde. Het is alsof de hele transaxle (motor) van links naar rechts beweegt. Hij begint altijd vooruit, maar als hij harder gaat trillen, trilt de hele auto... het gebeurt vaker tussen de 80 en 120. Als je het gaspedaal loslaat, herstelt de auto zich direct, maar het blijft alsof hij meegeeft... geen enkele trilling... Hij is door anderen vervangen, maar ik heb alles gecontroleerd toen ik dit onderdeel nam: de banden, al het rubber en de silentblocks van de ophanging, de vier schokdempers, enzovoort. Bij mij is alles correct gemonteerd. Ik heb de auto bij de uitlijnservice gecontroleerd en er is nergens speling, de stuurhoeken, alles is in orde. Mijn vriend had eerder 4 banden van dezelfde auto (zonder symptomen), niets hetzelfde... ze hadden de aandrijfassen of halve assen vervangen, geen van beide... Toen ik het testte, merkte ik iets subtiels op, ongeacht de snelheid, in elke bocht, een geluid of een klein tak-tak-tak is te horen bij het draaien, als het in een bocht is, meer... dat maakte me achterdochtig... Ik deed de volgende test, ik tilde het op en zonder de wielen, ik draaide het en afgezien van de trillingen die zelfs met de auto opgetild werden gevoeld, merkte ik dat het rechterwiel niet draaide (korte aandrijfas) en het linkerwiel wel (lange aandrijfas), ik controleerde of het niet geremd was, verwijderde de remklauwen, niets hetzelfde, met een koevoet of ijzer, wilde ik het draaiende wiel stoppen, en het kostte me veel werk, om het te blokkeren, om het te stoppen paste ik veel kracht toe en het andere begon te draaien, maar op dat moment voelde ik afgezien van de trillingen een hard geluid (alsof een rondsel botst) in de doos, precies op de plaats waar het differentieel is gemonteerd...de doos is een automaat dat weet ik (SLXA, ik heb er een tijdje geleden een paar verbrande koppelingen van vervangen). De bak werkt naar behoren, hij slipt niet, alles is in orde, de elektronica gooit nergens iets... Ik heb advies of hulp nodig, ik weet niet wat ik moet doen. Als ik de bak repareer (voor mij zijn het gedrag van het differentieel in deze, de trillingen en geluiden de enige abnormale dingen die ik als defect heb kunnen detecteren), en het blijft hetzelfde... zou een defect in het differentieel de symptomen kunnen veroorzaken? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik het de verkoper vertellen, zoals twee eerdere collega's? hehehe... sorry voor de lengte, alle meningen zijn welkom, ik probeer objectief te zijn, maar ik denk nog steeds "verdomde auto"...:( Groeten allemaal.
Laatst bewerkt: 10 jaar 8 maanden geleden door . Reden: spelling

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48019 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de Honda Civic is dat deze trilt bij accelereren.
Hoi, ik had een soortgelijk probleem met een standaard Honda Civic, en het bleek dat een van de versnellingen niet compleet was, waardoor hij trilde bij hoge toerentallen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #48021 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de Honda Civic is dat deze trilt bij accelereren.
Hallo vriend, wat betreft je trillingsprobleem bij het accelereren: kijk, dit probleem komt veel voor bij alle voertuigen met voorwielaandrijving. Deze trillingen worden veroorzaakt door de homokinetische koppelingen. Hier in Mexico noemen we ze de wiel- en versnellingsbakzijde. Over het algemeen is het de versnellingsbakzijde en verwijst het naar het lager dat we de trizeta noemen. Dit wordt veroorzaakt doordat een van de lagers beschadigd is en kan doorbuigen. Het kan zowel aan de bestuurders- als de passagierszijde zijn. De test die je hebt uitgevoerd is goed, maar ik raad je aan om beide kanten te controleren, aangezien ze over het algemeen dezelfde levensduur hebben. Ik hoop dat mijn mening helpt. Ik ben autotechnicus. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden - 10 jaar en 8 maanden geleden #48022 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, sorto73 en arechiga, bedankt voor jullie antwoord:) , vrienden, afgezien van het controleren van de driepunters, of assen of aandrijfassen, zijn ze volledig vervangen van een identieke auto (lange en korte zijde), die het probleem niet had en er was geen verandering... trouwens, ik weet dit omdat mijn vriend het heeft gedaan, daarna heeft hij het laten gaan, ik denk dat met deze test de assen kunnen worden uitgesloten, beide kanten... wat denken jullie? Met vriendelijke groet
Laatst bewerkt: 10 jaar 8 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
7 jaar en 3 maanden geleden #53127 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedenavond.
Controleer de injectoren of het systeem.
Bij die snelheid komt er niet genoeg lucht of brandstof in de injector of carburateur, waardoor de motor gaat trillen. Daardoor stopt de motor als je het gaspedaal loslaat, maar trilt hij weer als je het gaspedaal weer indrukt.