Zoek MDM

Bulletin

koolmonoxide met een rotte-eierengeur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47973 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden van dit forum, ik zou graag willen dat jullie me helpen met dit probleem.
Ik heb een klant met een Chinese auto van het merk Changan met 6000 km op de teller. Het probleem is dat hij naar rotte eieren ruikt als ik hem start. Ik zie dat alles in orde is. Hij start niet. Ik controleer niets op het dashboard.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47980 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp dat koolmonoxide naar rotte eieren ruikt
Hallo allemaal, mechanic876, koolmonoxide is een smaakloos gas, het heeft geen geur, daarom is het zo gevaarlijk... de rotte-eierengeur, als ik me niet vergis, wordt veroorzaakt door waterstofsulfide dat in een oxidatiekatalysator wordt geproduceerd wanneer deze een bepaalde bedrijfstemperatuur overschrijdt. Met andere woorden: de katalysator werkt te heet, wat op korte termijn schade veroorzaakt door thermische schokken. De redenen voor deze hoge zuurproductie, afgezien van brandstoffen van lage kwaliteit (hoog zwavelgehalte), zijn: gebrekkige controle over het lucht-brandstofmengsel, motorstoringen, mechanische problemen in de motor, een beschadigde katalysator, enz. Als de auto niet start bij de controle (het zou me niet verbazen bij die Chinese machines), voer dan een gasanalyse uit, niet om te zien of de auto een uitlaatgastest doorstaat, maar voor diagnostische doeleinden... uitlaatgassen zijn een ondubbelzinnige indicator van wat er in een motor en/of in het emissiecontrolesysteem gebeurt... zou het goed zijn als u ons duidelijkheid kunt verschaffen over de geur bij het starten, bij koude motor, bij het wegrijden, enz. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47990 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp dat koolmonoxide naar rotte eieren ruikt
Natuurlijk is het een gas dat geen geur heeft... nou ja, het is tijd om de motor te starten met een warme motor, maar het is meer merkbaar bij stationair draaien, dat wil zeggen, wanneer de auto geparkeerd staat en draait, is het niet meer merkbaar... 95 octaan benzine voor persoonlijk gebruik en heeft 6000 km afgelegd, het is van Chinese oorsprong, merk Changan,
bedankt voor de bijdrage en ik zal blijven proberen te analyseren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47994 door handmatig-mechanisch
De geur van rotte eieren is bijna normaal bij voertuigen met een katalysator. Je zoekt en zoekt, maar je vindt niets. De geur verdwijnt na verloop van tijd; er is geen echt probleem. Die geur kan echter enigszins verward worden met motorkoelvloeistof of condensatie die zich ophoopt in de katalysator.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48004 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, naar mijn mening is de geur van rotte eieren die uit een katalysatormotor komt niet normaal... Als dat zo was, zou Santiago de Chile (een paar miljoen auto's) stinken. Tot slot, dat een probleem subtiel is, betekent niet dat het niet bestaat, dus ga je gang en zoek de fout; als je methodisch bent, zul je hem vinden. Overigens, dit is slechts een mening. Met vriendelijke groet, allemaal.