Zoek MDM

Bulletin

YAMAHA YZF426 jaar 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47971 door handmatig-mechanisch
YAMAHA YZF426 jaar 2001 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo!!
Ik ben nieuw hier, dus ik weet niet helemaal hoe het werkt.:lachen:
Ik heb een 426cc Yamaha YZF en ik heb er een serieus probleem mee.
Toen ik hem probeerde te starten, ging het erg moeilijk. Ik heb de carburateur schoongemaakt, de bougie vervangen, gecontroleerd of hij vonkte, alles was in orde. Ik dacht dat het daaraan lag, dus ik gooide er meer benzine in en ging weer aan de slag. Omdat ik het zat was om te trappen, probeerde ik hem te starten door hem te duwen en hem met een auto te slepen, omdat hij veel compressie heeft. Toen hij eenmaal gestart was, na slechts 1 minuut draaien, begon de uitlaat te gloeien van de elleboog tot het middengedeelte. Het klopt ook dat het stationair toerental erg hoog was en ik nam aan dat dat de reden was, en dat hij een mengsel maakte dat erg rijk aan benzine was. Los daarvan dacht ik dat de klepafstelling misschien slecht was, dat de distributie op een gegeven moment was aangeraakt en slecht was afgesteld, of zoiets. Als iemand hier meer over weet of iets is overkomen, vraag ik om hulp.
HARTELIJK BEDANKT EN GROETEN!!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47974 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp YAMAHA YZF426 jaar 2001
Ik heb er ook eentje die er hetzelfde uitziet, ik ga je wat tips geven. Je carburateur heeft twee chokes, een zwarte en een rode. De zwarte trek je uit als je de motor wilt starten als hij koud is. Als de motor warm is en hij slaat af om hem weer te starten, haal je de rode choke eruit en trap je hem in tot hij start (als de motor eenmaal start, zet je de chokes erin en geef je gas met de knop die op de carburateur zit).
Ik zal je vertellen dat je een beetje handigheid nodig hebt om de motor te starten, want deze motor wordt gestart met een decompressiemeter die op de motor zit, een kleinere hendel die aan de linkerkant zit. Druk hem in en laat de kick zakken, laat de decompressiemeter los en laat de kick tot ongeveer halverwege gaan en laat hem nu zakken alsof het normaal is om hem te starten. Ik raad je aan om op YouTube naar wat filmpjes te kijken om een idee te krijgen van hoe hij start. Ik hoop dat ik je niet duizelig heb gemaakt met mijn verwarrende uitleg. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47975 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Kumaka. YZ 426, mooie motor... vriend, twijfel er niet aan, waarschijnlijk heb je gesloten inlaatkleppen, met weinig speling... waarschijnlijk in een hoge compressie eencilinder en gekruiste kleppen, precies wat je beschrijft: moeilijk starten, hoog stationair draaien, hoog brandstofverbruik, zelfs de uitlaat werkt op een hogere temperatuur. In ieder geval is het normaal dat een groot deel van de uitlaat rood kleurt bij deze moderne kleppenmotoren met een zeer hoog vermogen per cilinderinhoud... Ik repareer dit soort motoren voortdurend en ik blijf me verbazen over de hoge hitteproductie van deze machines... sterker nog, als ik ze start, steek ik een sigaret op aan de uitlaatbocht van het spruitstuk, slechts enkele seconden na het starten. Je moet de speling of tolerantie controleren, vooral van de inlaatkleppen. Als ze gesloten zijn, is alles wat je beschrijft normaal. Ik raad aan om de handleiding te downloaden; daarin staat de volledige stapsgewijze procedure voor het afstellen van de kleppen op deze motoren. Tot slot, als ik me niet vergis, heeft deze motor inlaatkleppen van titaniumlegering, die erg licht zijn, maar minder bestand tegen hitte en slijtage van het zadel (daarom sluiten ze sneller). In ieder geval zijn dit motoren waarbij de klepafstelling regelmatig gecontroleerd moet worden; anders loop je het risico de klep te verbranden of, erger nog, de zitting in de cilinderkop te beschadigen. Ik monteer vaak roestvrijstalen kleppen, die zwaarder maar betrouwbaar zijn. Ik vervang de veren altijd door iets stuggere exemplaren om de massatraagheid van een zwaardere klep te beheersen. Als je dezelfde veren houdt, verliest de motor vermogen, vooral na 8.000 tpm (de kleppen stuiteren). Tot slot heeft deze motor een buitengewone overbrengingsverhouding met vier versnellingen; dat is wat ik er het meest aan waardeer. Als je vragen hebt, schrijf ons dan. Groeten en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47984 door handmatig-mechanisch
Bedankt Harleyvader voor je reactie. Ik heb gekeken naar wat je me vertelde op forums, in online tutorials en dergelijke, en ik denk dat ik het goed heb gedaan. Sterker nog, de motor probeerde een paar keer te starten, maar voltooide de cyclus niet correct. Nogmaals bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47985 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, fiat147. Ik snap de kleppen niet helemaal, en ik ben pas tevreden als ik ze heb laten afstellen. Ik zocht op deze pagina naar het werkplaatshandboek voor deze motor, maar kon er niets over vinden. Ik dacht dat ik de afstelling voor de YZF450 eens zou bekijken, aangezien de motoren vergelijkbaar zijn. Als ik niets kan vinden over de YZF426, kan ik het dan met de tolerantie van de 450 doen? Met vriendelijke groet, en bedankt voor je reactie.