Zoek MDM

Bulletin

1995 Chevrolet Blazer oliesensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47949 door handmatig-mechanisch
Oliesensor Chevrolet Blazer 1995 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik zou graag willen weten of iemand van jullie me kan helpen. Ik heb een Chevrolet Blazer uit 1995 met een 4,3-liter Vortec-motor en ik weet niet waar de oliedruksensor zit, omdat de meter te hoog blijft hangen en de auto niet start.

Alvast bedankt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47961 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de oliesensor van de Chevrolet Blazer uit 1995
Hallo allemaal, de oliedruklamp van deze motor bevindt zich op het blok, achter, naast de verdeler. Hij is niet met het blote oog te zien, dus je zult er ruimte voor moeten maken. Het feit dat hij niet start, komt in ieder geval niet door een onjuiste oliedrukmeting. Ik heb deze motoren wel eens zien afslaan, kloppen, met het oliedruklampje op nul, en ze werken nog steeds. Als hij niet start, controleer dan de gebruikelijke waarden: vonk, compressie en brandstof. Als u ons meer informatie geeft, kunnen we u helpen. Een specifiek kenmerk van deze GM "spider"-injectiesystemen is dat ze niet starten als de brandstofdruk lager is dan 4 bar:ohmy: , wat vrij hoog is, dus wees voorzichtig bij het onderhoud. Groeten allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47963 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor de informatie. Ik zal je even wat vertellen: ik heb vonk en de brandstofpomp werkt. Ik heb de druk nog niet gemeten. Ik heb gelezen dat de oliedruksensor samenwerkt met de brandstofpomp en dat bij een lage oliedruk de auto kan stoppen en niet meer kan starten vanwege het beveiligingssysteem van deze motor. Deze auto stopte plotseling en startte niet meer. De pomp is nieuw. De CKP is gecontroleerd en de ontstekingsmodule is ook nieuw. Als u me meer informatie kunt geven, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47964 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, het gedrag dat u beschrijft met betrekking tot een lage oliedruk, waarbij de motorregelmodule de motor pas uitschakelt na het starten en bij lage snelheid, komt voor bij modernere GM-systemen. Kunt u zich voorstellen wat er gebeurt als u met hoge snelheid rijdt en de motorregelmodule besluit de motor plotseling uit te schakelen, vanwege een lage of helemaal geen oliedruk. U komt dan zonder stuurbekrachtiging te zitten, zonder rembekrachtiging (servo) en u rijdt in een automaat (met de motor uit is er geen mogelijkheid om de motorrem te gebruiken). Bovenstaande kan leiden tot een ernstig ongeluk... Uit ervaring kan ik u vertellen dat de motormodule of computer ALTIJD de veiligheid van de inzittenden boven de mechanische integriteit van de auto stelt. Ik heb een 4.3 Vortec Blazer laten smelten, een metalen drijfstang draaide, toen daalde de oliedruk, toen ging het controlelampje van de meters op het dashboard branden (of kijk op het instrumentenpaneel). Seconden later begon hij wild te kloppen... de schade was aangericht en de regelmodule heeft de motor nooit uitgezet... geloof me... de motorcomputer in die Vortec Blazer heeft dat beveiligingssysteem niet. Sterker nog, in dat systeem kent de regelmodule de oliedruk niet, de sensor zit in het instrumentenpaneel. Als ik je bericht lees, hebben ze de CKP gecontroleerd, en het andere is dat als die de brandstofpomp activeert, dit betekent dat deze niet beschermd is tegen lage oliedruk. Meet ten slotte de druk. Als ze een alternatieve brandstofpomp hebben geïnstalleerd die niet geschikt is voor dat systeem en die de 4 bar niet haalt, start hij niet. Alle Vortec-motoren met spider-type injectie vertonen hetzelfde gedrag wat betreft brandstofdruk. Tot slot raad ik aan om te scannen; hoe meer informatie u ons geeft, hoe gemakkelijker we u kunnen helpen. Met vriendelijke groet.