Hallo allemaal, Sorto73

, die multipoint-injectiesystemen zouden vanaf het jaar een retour- en drukregeling moeten hebben. De drukwaarden variëren tussen 2,5 en 3,0 bar, afhankelijk van de onderdruk in het inlaatspruitstuk. Daarom zou deze bij stationair draaien ongeveer 2,5 bar moeten zijn. Als je de motor plotseling laat accelereren, zou de druk moeten stijgen tot 3 bar en vervolgens terugkeren naar 2,5 bar wanneer de motor stationair draait.
In je bericht zie je dat bij het aanzetten van het contact de druk slechts 20 psi (1 bar = ongeveer 14,7 psi) bereikt en niet constant blijft... als de druk daalt, kunnen er problemen zijn met de drukregelaar of het terugslagventiel (terugslagklep) in de pomp. Als je de retourleiding van de regelaar naar de brandstoftank afknelt of blokkeert en de druk stijgt of gelijk blijft, is de regelaar de oorzaak van het probleem. Als deze de retourpomp niet blijft wurgen.
Om even op een ander onderwerp terug te komen: ik las over de P1-code... Ik heb dezelfde code al meerdere keren gezien bij Izusu en GM. Deze code verwijst naar de motor-ECU die een intern probleem detecteert in de analoog-digitaal conversiefases. Weet je, de ECU verwerkt alleen digitale signalen en moet daarom alle analoge ingangssignalen omzetten naar digitale taal. Kijk, ik heb ECU's met die code gezien en het bleek in de meeste gevallen te gaan om problemen met de aardverbinding of spanningsval, veroorzaakt door slechte contacten in de accuvoedingsfases van de ECU of de motorcomputer... Het zou ook een intern probleem met de ECU kunnen zijn, maar dat komt veel minder vaak voor... Nou, ik wens je succes. Met vriendelijke groet.