Zoek MDM

Bulletin

Isuzu Rodeo 99 pompdruk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47945 door handmatig-mechanisch
Rodeo 99 Drukpomp
Hallo, ik heb hulp nodig.
Ik heb een probleem met de Isuzu Rodeo uit 1999 met een 4-cilinder 22SE-motor. Ik kan de specificaties van de brandstofpomp niet vinden, noch in ponden noch in bar. Als ik de sleutel omdraai naar *on*, geeft hij 20 pond aan en blijft hij niet staan. Met de motor aan geeft hij 35 pond aan. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #47946 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp drukpomp op de Isuzu Rodeo uit 1999
Hallo allemaal, Sorto73:) , die multipoint-injectiesystemen zouden vanaf het jaar een retour- en drukregeling moeten hebben. De drukwaarden variëren tussen 2,5 en 3,0 bar, afhankelijk van de onderdruk in het inlaatspruitstuk. Daarom zou deze bij stationair draaien ongeveer 2,5 bar moeten zijn. Als je de motor plotseling laat accelereren, zou de druk moeten stijgen tot 3 bar en vervolgens terugkeren naar 2,5 bar wanneer de motor stationair draait.
In je bericht zie je dat bij het aanzetten van het contact de druk slechts 20 psi (1 bar = ongeveer 14,7 psi) bereikt en niet constant blijft... als de druk daalt, kunnen er problemen zijn met de drukregelaar of het terugslagventiel (terugslagklep) in de pomp. Als je de retourleiding van de regelaar naar de brandstoftank afknelt of blokkeert en de druk stijgt of gelijk blijft, is de regelaar de oorzaak van het probleem. Als deze de retourpomp niet blijft wurgen.
Om even op een ander onderwerp terug te komen: ik las over de P1-code... Ik heb dezelfde code al meerdere keren gezien bij Izusu en GM. Deze code verwijst naar de motor-ECU die een intern probleem detecteert in de analoog-digitaal conversiefases. Weet je, de ECU verwerkt alleen digitale signalen en moet daarom alle analoge ingangssignalen omzetten naar digitale taal. Kijk, ik heb ECU's met die code gezien en het bleek in de meeste gevallen te gaan om problemen met de aardverbinding of spanningsval, veroorzaakt door slechte contacten in de accuvoedingsfases van de ECU of de motorcomputer... Het zou ook een intern probleem met de ECU kunnen zijn, maar dat komt veel minder vaak voor... Nou, ik wens je succes. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 10 jaar en 11 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47947 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp drukpomp op de Isuzu Rodeo uit 1999
Bedankt, ik ga de testen doen. Ik hoop dat alles goed afloopt. Ik deel de resultaten later.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47972 door handmatig-mechanisch
Hallo, probleem opgelost. Het hele brandstofsysteem is gecontroleerd. De pomp is vervangen en de brandstofrail is schoongemaakt, evenals het drukventiel. Er is een respons van 40 pond bij stationair draaien en 45 pond bij accelereren. Wat het probleem met de code betreft: de ECM-connector en de batterijpolen zijn schoongemaakt. De batterij is ook vervangen, want deze geeft 12,15 volt aan zonder dat er actie wordt ondernomen, maar in ster daalt deze naar 10,40 volt. Bedankt voor de zeer nuttige bijdrage.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47976 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Hartelijk dank voor het delen van de oplossing voor het probleem. Erg interessant, want een oude accu of een probleem in het laadsysteem kan storingen in de ECU veroorzaken.:) :) :) Naar mijn mening bevestigt het de waarde van het boorddiagnosesysteem van een moderne auto als het gaat om diagnose. Kunt u zich voorstellen dat u dit soort storingen kunt detecteren zonder de hulp van OBD? Ik ben elke dag weer aangenaam verrast door het soort reacties en/of de logica voor foutdiagnose van moderne regeleenheden, en ook door hun gevoeligheid en extreme snelheid waarmee ze veranderingen detecteren of opdrachten geven aan de verschillende actuatoren. Het is ongetwijfeld een onderwerp dat wat mij betreft nog maar net begint. Ik denk steeds weer dat dit soort onderwerpen zich over ongeveer 300 jaar zullen voordoen. Kortom, voor mij is het een fascinerend onderwerp dat ons kenmerkt als ras, de eeuwige zoektocht naar perfectie. Groeten allemaal.