Zoek MDM

Bulletin

Hulpmiddelen voor het opstellen van distributies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47925 door handmatig-mechanisch
Distributie timing gereedschap Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik moet de distributieriem van een TDCI Focus uit 1999 vervangen. Op basis van de documentatie die ik heb, zie ik dat dit gebeurt met gereedschap dat meer dan € 100 kost, en het is geen goed idee om zoveel geld uit te geven. Mijn vraag is of iemand dit al eens heeft gedaan of een meer praktische manier kent. In principe lijkt het me geen probleem als je de referentiepunten op de nokkenaspoelies en de brandstofpomp aftekent. Misschien kun je ook een boor met de juiste diameter in de gaten in de poelies steken. Eerlijk gezegd lijkt het me een beetje overdreven om zoveel speciaal gereedschap te gebruiken om de motor op zijn plaats te houden.
Als iemand me een alternatief kan geven, zou ik daar heel blij mee zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47940 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Distributie timing gereedschap
Als u kunt doen wat u zegt, is het het beste om de klepovergang te laten staan, met de zuiger omhoog en de kleppen gesloten, en de markeringen op de riem of ketting te maken ten opzichte van de tand waar ze gemakkelijk en eenvoudig te zien zijn. Als u na demontage de poelie of het rondsel wilt verwijderen om de keeringen te vervangen, markeer dan voor de zekerheid de positie van de polen ten opzichte van de nokkenas, krukas en pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47952 door handmatig-mechanisch
Wat je zegt stelt me ​​gerust. Ik heb nog nooit iemand zoiets zien doen, waar dan ook (op internet) (hoewel ik me kan voorstellen dat het er legio zijn), en ik voelde me al ongemakkelijk.
Dank je wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47959 door handmatig-mechanisch
Als het een standaard PSA DW-motor is, kun je het perfect doen met wat boortjes, zoals je beschrijft. Blokkeer gewoon de krukas onder de versnellingsbak en het vliegwiel (er zit een bijpassende boortje op het vliegwiel) om de poeliebout te verwijderen. Als het een Ford-motor is, wees dan voorzichtig, want sommige modellen hebben geen spie in de poelies (een Ford Tourneo of Connectivité), en ik heb een paar "rampen" gezien doordat de bout losliet en de poelie ging draaien. Met vriendelijke groet!