Zoek MDM

Bulletin

Kia Carnaval 2004

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47924 door handmatig-mechanisch
Kia Carnival 2004 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, kan iemand me helpen? Ik heb een Carnival die niet start. De motor maakt een klikkend geluid. Ze vertelden me dat het de startmotor zou kunnen zijn. Weet iemand waar die zit? Ze zeiden dat ik er een paar keer op moest tikken. Ze vertelden me ook dat het de startonderbreker zou kunnen zijn. Is er een manier om die te controleren? Ik vind het niet prettig om hem naar een monteur te brengen. Alvast bedankt, met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47935 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de Kia Carnival uit 2004
Test eerst of het geen accu is. Gebruik klemmen en een andere auto die draait. Laat de motor ongeveer tien minuten stilstaan voordat je hem probeert te starten en draai hem dan rond om te kijken of dat lukt. Als hij dan nog steeds niet draait, trek dan een kabel van de pluspool van de accu rechtstreeks naar de startmotor. Als hij dan nog steeds niet draait, kun je hem uit elkaar halen om te kijken of je de koolborstels kunt vervangen of dat je naar de sloop moet om er een te halen (het is de goedkoopste optie, maar laat ze het voor je testen). Succes, Islu.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47938 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de Kia Carnival uit 2004
Precies, doe twee tests om te voorkomen dat de auto met een andere auto start, en als hij niet start, probeer hem dan te duwen, zolang het geen automatische start is. Als hij start door te duwen, is het de startmotor, hoewel het volgens jouw beschrijving een startmotor moet zijn, want als het een startonderbreker is, zou hij geen geluid maken.