Zoek MDM

Bulletin

HYUNDAY ELANTRA GAAT NIET VOORUIT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47906 door handmatig-mechanisch
Hyundai Elantra gaat niet verder Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb geholpen een auto te starten met kabels, maar daarna rijdt de auto niet meer vooruit, staat hij stil en schakelt hij niet. Ook geeft het dashboard niets aan, zoals een servicelampje of dynamo. Ik waardeer bij voorbaat alle hulp en advies die u mij kunt geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47908 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: HYUNDAY ELANTRA KOMT NIET DOOR
Ik neem aan dat je doelt op een automatische transmissie die helemaal niets doet. Je moet alles controleren, van de transmissieregeling tot de transmissiedruk, en het oliefilter vervangen. Je zou meer informatie moeten geven, zoals waarom de motor stopte en hoe, of de klemmen goed gemonteerd waren, en of de motor wel of niet start. Met de informatie die je hebt verstrekt, is dat moeilijk te zeggen (althans ik niet). Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47917 door handmatig-mechanisch
HET IS AUTOMATISCH... HET START GOED EN ALLES, MAAR ALS IK HET START, LOOPT HET HEEL ZWAAR EN SCHAKELT HET NIET... IK WEET DAT IK DE PROCEDURE VERKEERD HEB UITGEVOERD TOEN IK HULDE, OMDAT IK DE KLEMMEN NIET LOSHOOPTE TOEN ZE DE ANDERE AUTO STARTTEN... DAARNA BLIJFT HET ZO... MEERDERE MENSEN HEBBEN MIJ VERTELD DAT HET DE DYNAMO IS... :S

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47918 door handmatig-mechanisch
Het is goed mogelijk dat de transmissiemodule beschadigd is. Probeer het systeem te resetten of start de motor en zet deze uit met de sleutel open. Koppel de accu los en wacht 15 meter voordat u de accu weer aansluit. Doe dit echter niet voordat u de sleutel van het voertuig hebt dichtgedaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 8 maanden geleden #47931 door handmatig-mechanisch
Nou, ik denk niet dat de dynamo iets met de transmissie te maken heeft, tenzij de accu zo leeg is dat de elektronica het begeeft. Hoe dan ook, je zegt dat hij langzaam schakelt, en het zou kunnen dat de transmissieolie en het filter vervangen moeten worden. Het is niet zo dat het filter verstopt is en niet genoeg druk heeft om de transmissie goed te laten werken. Proost!