Zoek MDM

Bulletin

Problemen met Renault 19

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47779 door handmatig-mechanisch
Problemen met Renault 19 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, allereerst groeten.

Ik help een vriend met het repareren van zijn Renault 19 rt-voertuig, jaar 93, 1.8-motor, model f2n... We zitten in een dilemma over de distributiepunten, omdat we zuiger 1 (degene die het dichtst bij de doos zit) op BDP hebben geplaatst en de markering op de nokkenaspoelie overeenkomt met de markering op het nokkenasdeksel. Het probleem is dat het een vaste verdeler is (je kunt niet spelen met de vertraging of vervroeging van de vonksprong) en we hem niet kunnen laten branden... De enige manier die we hebben gevonden om hem te laten branden, is door de unieke positie van de verdeler te vergeten en hem tegen de klok in te draaien, zodat de rotor precies op nummer 1 van de verdelerkap staat... Dat wil zeggen, bij het plaatsen van de nokkenas op zijn plaats wijst de rotor naar nummer 3 van de verdeler en hij brandt niet zo. We hebben de kabels veranderd en een beetje met de vonk gespeeld om te zien of we hem raakten, maar niets. De enige manier was om de kap los te maken en hem zo te laten lopen dat nummer 1 van de afdekking overeenkomt met de rotor met de nokkenas op punt en we binden de verdeler vast om te testen en het voertuig is aan...
Als een van jullie toevallig Ik heb al een van deze voertuigen gerepareerd en heb dezelfde situatie meegemaakt en nu weet ik hoe ik het kan oplossen. Ik zou het op prijs stellen als u mij die informatie kunt doorgeven of als de oplossing in een van de handleidingen staat... Nogmaals bedankt en ik zal het u laten weten als het me in de toekomst lukt om het op te lossen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47781 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met Renault 19
Ik hoop dat het helpt. Het is de setup van de F2N-motor, een 1.7, geen 1.8.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47806 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Problemen met Renault 19
Cilinder één is feitelijk de cilinder die het dichtst bij de versnellingsbak zit bij Renaults. Je moet echter wel de klepspeling controleren ten opzichte van de cilinder die op compressie staat, want bij Franse motoren wordt de timing voor het monteren van de riem gedaan terwijl de zuigers gelijk zijn, de vier in het midden.