Hallo allemaal,
allereerst wil ik zeggen dat ik al jaren (niet zó lang) handleidingen aan het doorspitten ben en ik wil jullie bedanken voor jullie werk. Eerlijk gezegd ben ik hopeloos met autotechniek, maar dankzij de handleidingen die ik hier heb gedownload, heb ik een paar simpele dingen kunnen doen, of in ieder geval iets begrepen van wat ze in de garage met me deden.
Vandaag maak ik mijn debuut met een bericht over een probleem dat ik niet heb kunnen oplossen met behulp van handleidingen of internetzoekopdrachten, maar ik weet zeker dat het iets heel kleins is.
Ik zal het hele verhaal vertellen (aangezien ik niet veel schrijf, wil ik laten zien dat ik mijn best doe) en aan het einde een samenvatting voor degenen die geen tijd hebben.
Het blijkt dat een vriendin ons haar gloednieuwe Opel Corsa uit 1997 heeft gegeven. Ze wilde hem naar de sloop brengen en bedacht zich dat mijn vriendin een kleine auto zocht voor boodschappen.
De auto is een beetje verwaarloosd, maar hij rijdt, dus we zijn er erg blij mee! En dat allemaal voor de kosten van het papierwerk.
Dus vanochtend wilde ik de cassetteradio vervangen door een cd/mp3/etc.-radio die ik in de berging had liggen... Ik heb er twee uur mee geworsteld omdat hij er niet in wilde, zelfs niet met smeermiddel! Ik bleef maar in rondjes draaien totdat ik eindelijk de stekker erin kreeg, maar goed, nu heb ik tenminste een fatsoenlijke radio.
Als tweede en laatste stap vulde ik het reservoir voor de ruitenwisservloeistof bij, en daar begon het probleem.
Toen ik de motorkap dichtdeed, voelde het vreemd aan. Ik trok eraan en hij ging open; ik drukte erop en hij sloot... de vergrendeling werkte niet!
Ik had niet veel tijd om te kijken omdat ik naar mijn werk moest, maar ik denk dat het vergrendelingsmechanisme kapot is. De kabel is in orde, of in ieder geval tot het einde, maar zonder tijd om het uit elkaar te halen en zonder te weten hoe het mechanisme werkt, heb ik geen idee wat er mis kan zijn of of een klusser zoals ik het thuis zou kunnen repareren.
En nu de beloofde vraag en samenvatting:
De motorkapvergrendeling is kapot en werkt niet. De kabel is tot het einde toe intact, dus ik begrijp dat hij niet kapot is. In de handleiding die ik heb gevonden, wordt het mechanisme niet genoemd.
Zou iemand mij een schema/handleiding/tekening ervan kunnen bezorgen? Kan ik het onderdeel zelf thuis vervangen met minimale kennis en zonder speciaal gereedschap? Zo ja, wat kost een nieuw of gebruikt onderdeel? Alvast
heel erg bedankt aan iedereen die dit leest, en in het bijzonder aan degenen die reageren.
Groetjes!