Hallo,
allereerst wil ik zeggen dat ik al jaren (niet veel) handleidingen lees en ik wil jullie bedanken voor jullie werk. Eerlijk gezegd ben ik een beetje een monteur, maar dankzij de handleidingen die ik hier heb gedownload, heb ik een paar gekke dingen kunnen doen, of in ieder geval iets geleerd over wat ze in de werkplaats hebben moeten doen.
Vandaag begin ik met een bericht over een probleem dat ik niet heb kunnen oplossen met handleidingen of internetzoekopdrachten, maar ik weet zeker dat het een onzinnig probleem is.
Ik vertel het lange verhaal (aangezien ik niet veel schrijf, zo merk je het), en ik vat het aan het einde samen voor degenen onder jullie die geen tijd hebben.
Het bleek dat een vriendin ons haar gloednieuwe Opel Corsa uit 1997 gaf. Ze wilde hem naar de sloop brengen en herinnerde zich dat mijn vriendin een kleine auto aan het duwen was voor boodschappen.
De auto is ruw, maar hij rijdt, dus heel erg bedankt! En dat allemaal voor de kosten van het papierwerk.
Nou, vanmorgen vroeg ben ik de cassetteradio gaan vervangen door een cd/mp3-speler/etc. die ik in de berging had staan... twee uur lang worstelen omdat hij zelfs na het smeren niet paste!! Ik heb rondjes gedraaid tot ik het connectorpaneel op zijn plek kreeg, maar ach ja, prima, de radio werkt nu weer naar behoren.
Als tweede en laatste stap vulde ik de ruitenwissers met water, en daar begon het probleem.
Toen ik de motorkap dichtdeed, leek het vreemd. Ik trok, en hij ging open, ik kneep, en hij sloot... de pen klikt niet in het slot!!!
Ik heb even gekeken omdat ik naar mijn werk moest, maar ik heb het gevoel dat het slotmechanisme kapot is. De kabel is in orde, of in ieder geval loopt hij helemaal door, maar zonder tijd om hem te demonteren en zonder te weten wat voor mechanisme het is, heb ik geen idee wat er gebeurd zou kunnen zijn of of een klusjesman zoals ik het thuis kan repareren.
En nu de vraag en de beloofde SAMENVATTING.
Het slot van de motorkap is kapot en de pen blijft niet vastzitten. De kabel loopt helemaal door, dus ik neem aan dat hij niet kapot is. De handleiding die ik vond, vermeldt het mechanisme niet.
Kan iemand me een schema/handleiding/tekening ervan geven? Kan ik het zelf vervangen met weinig kennis en zonder specifiek gereedschap? Is het onderdeel nieuw of komt het van een sloop?
Hartelijk dank aan degenen die dit lezen, en hartelijk dank aan degenen die reageren.
Met vriendelijke groet!