Zoek MDM

Bulletin

Toyota Prado 2007 5L-E motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47650 door handmatig-mechanisch
Motorstoring Toyota Prado 2007 5L-E Geplaatst manual-mecanica
Goedemiddag collega's, mijn vraag is de volgende. Ik heb een Prado uit 2007 met een 5L-E motor. Nadat ik enkele kilometers na het verlaten van het smeercentrum de olie-, lucht- en brandstoffilters had vervangen, begon de motor bij 1500 tpm te haperen. Hij maakte een schokkerige beweging, produceerde witte rook en als ik accelereerde, kwam hij niet boven de 2500-3000 tpm, het controlelampje ging niet branden. De brandstofleidingen en tankontluchtingen zijn al gecontroleerd. Ik heb zelfs geprobeerd om diesel rechtstreeks op de brandstofinspuitpomp te laten lopen, waardoor het filter zou verdwijnen, mocht dat het probleem zijn, maar het blijft hetzelfde. Als iemand dit probleem heeft gehad, help me dan alstublieft, ik zou het zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47653 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Motorstoring Toyota Prado 5L-E 2007
Ik denk dat het probleem bij de injectiepomp ligt. Stuur hem op voor testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47659 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Motorstoring Toyota Prado 5L-E 2007
Probeer de injectoren te ontluchten en controleer de witte rookgeur, of het nu onverbrande diesel of verbrande olie is... het kan niet zijn dat je te veel olie hebt bijgevuld en dat dat het probleem is. Controleer het niveau. Het is niet normaal dat, als alles goed werkte vóór het verversen van de brandstof, de pomp nu geen gas meer geeft of defect is. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47716 door handmatig-mechanisch
Het probleem dat u mogelijk heeft, is twee. U zou me moeten vertellen welk model pomp erin zit, want het zou kunnen gebeuren dat als het een DPCN-pomp is, deze een vervroegingssolenoïdeklep heeft die deze storing kan veroorzaken. Als het een VE Bosch-pomp is, zou het kunnen dat deze onvoldoende overdrachtsdruk heeft. In dat geval zou de vervroeging niet volledig zijn en zou deze bij acceleratie niet optimaal zijn. Probeer de pomp niet te vervroegen, want als u dat doet, blijft de motor constant vervroegd en maakt hij veel lawaai. Controleer welke pomp erin zit en ik kan u vertellen wat u kunt doen. Haa. En tot slot moet u de EGR-klep controleren om er zeker van te zijn dat deze niet defect is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47763 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn mening is als volgt. Je zegt dat dit gebeurde toen je het smeercentrum verliet. Ik raad je aan om te vragen welk type olie erin zit, aangezien deze moderne voertuigen problemen veroorzaken door het gebruik van olie die niet door de fabrikant wordt aanbevolen (dit komt door de witte rook). De overslaande motor. Controleer het brandstoffilter om te zien of het de voorgeschreven olie is.