Zoek MDM

Bulletin

Toyota Prado 2007 5L-E motorstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47650 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag allemaal, mijn vraag is als volgt. Ik heb een Prado uit 2007 met een 5L-E motor. Na het vervangen van de olie, het luchtfilter en het brandstoffilter, begon de auto een paar kilometer na het verlaten van de garage een probleem te vertonen. Bij 1500 toeren per minuut hapert de motor, komt er witte rook uit de uitlaat en als ik gas geef, komt het toerental niet boven de 2500-3000 toeren per minuut uit. Het motorstoringslampje brandt niet. Ik heb de brandstofleidingen en de ontluchtingsopeningen van de tank al gecontroleerd en zelfs geprobeerd om diesel rechtstreeks in de injectiepomp te gieten, zonder filter, voor het geval dat het probleem was, maar het probleem blijft. Als iemand dit probleem eerder heeft gehad en me kan helpen, zou ik dat zeer waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47653 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp motorstoring van de Toyota Prado 2007 5L-E
Ik denk dat het probleem de injectiepomp is, laat die eens testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47659 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp motorstoring van de Toyota Prado 2007 5L-E
Probeer de injectoren te ontluchten en controleer de witte rook om te zien of het onverbrande diesel of verbrande olie is... het kan zijn dat er te veel olie is bijgevuld en dat dat het probleem is. Controleer het oliepeil. Het is niet normaal dat alles voor de aanpassingen goed werkte en dat nu de pomptiming niet meer klopt of de pomp zelf kapot is. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47716 door handmatig-mechanisch
Het probleem is mogelijk tweeledig. Ten eerste moet u mij vertellen welk type brandstofpomp erin zit, want als het een DPCN is, heeft deze een vervroegingssolenoïdeklep die het probleem zou kunnen veroorzaken. Als het een Bosch VE is, kan het zijn dat er onvoldoende overdrachtsdruk is, waardoor de vervroeging niet volledig is en de ontsteking niet synchroon loopt tijdens het accelereren. Probeer de pomp niet zelf te vervroegen, want dan draait de motor constant op volle vervroeging en maakt hij veel lawaai. Controleer welk type pomp erin zit, dan kan ik u vertellen wat u kunt doen. Oh, en tot slot, controleer de EGR-klep om er zeker van te zijn dat deze niet defect is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47763 door handmatig-mechanisch
Hallo, nou, mijn mening is als volgt. Je zegt dat dit gebeurde nadat je de garage had verlaten, dus ik raad je aan te vragen welk type olie ze erin hebben gedaan. Moderne auto's hebben namelijk problemen met oliën die niet door de fabrikant worden aanbevolen (dit komt door de witte rook). Wat betreft het overslaan van de motor, controleer het brandstoffilter om te zien of het het juiste filter is.