Zoek MDM

Bulletin

LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47587 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....
Broeder, als je geen scanner hebt, zit je in de problemen. Kijk naar deze afbeelding van een DLC om te zien waar PIN 6, PIN 4 en PIN 5 horen. Ze zijn geaard (NEGATIEF). Je kunt hem op elk van beide aansluiten. Beide zijn geaard om je de foutcodes te geven, en als je ze hebt, upload ze dan om de betekenis te zien. Groeten uit Honduras. www.google.hn/search?q=connector+obd&new...rotocols%3B300%3B194

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47589 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....
Het lijkt me dat als hij niet start, we moeten kijken of er diesel bij de pomp komt. Zo niet, dan zit er mogelijk een luchtinlaat in het inlaatspruitstuk waardoor de diesel terugstroomt en er lucht achterblijft na een tijdje stil te hebben gestaan. We zouden de motor moeten omdraaien en een injector los moeten draaien om te zien of er diesel uitkomt. Zo niet, dan moeten we de injectoren op deze manier ontluchten. Als er geen diesel bij de pomp komt, controleer dan de "stop"-magneetklep om te zien of deze stroom krijgt, vastzit of een kapotte spoel heeft. De witte rook kan worden veroorzaakt doordat er lucht in het inlaatspruitstuk wordt gezogen (van de tank naar de pomp), er lucht in de injectorleidingen zit of de distributieriem niet synchroon loopt (timing). Wat betreft het omzeilen van DTC's in OBD 2, ik weet niet of dat mogelijk is. In ALDL worden codes op die manier geflasht, maar in OBD 2 gebruik ik een scanner. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47629 door handmatig-mechanisch
Wat betreft het omzeilen van DTC's in OBD 2: ik weet niet of dat mogelijk is. In de ALDL worden codes op die manier geflasht, maar in OBD 2 heb je een scanner nodig. Groeten!

Ja, dat kan.