Zoek MDM

Bulletin

LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47572 door handmatig-mechanisch
LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET.... Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb problemen met een Luv Dmax 3.0 dieselmotor. Hij staat al 3 weken stil en nu start hij niet meer. Als ik hem start, komt er witte rook uit de uitlaat, maar hij start niet. De filters zijn nieuw.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47574 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....
Heb je de batterijstatus gecontroleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47575 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....
stap voor stap.
1. Controleer de acculading en vloeistoffen zoals motorolie, koelvloeistof en accuvloeistof.
2. Controleer of het MIL-lampje op het dashboard brandt.
3. Controleer of de injectiepompkaart is geactiveerd (laat iemand het contact aanzetten en luister aandachtig of de injectiepomp geluid maakt).
4. Verbind op de DLC- of scanconnector pin 6 met de massa. Zet de schakelaar op AAN en het MIL-lampje (controlelampje motor) zal onmiddellijk beginnen te knipperen. Het aantal knipperingen geeft de foutcode aan. Bijvoorbeeld: als u code 34 krijgt, knippert het lampje 3 keer, gaat het 1 of 2 seconden uit en knippert het vervolgens nog 4 keer.
De eerste flitsen geven de tientallen aan en de volgende de eenheden.
5. Aan de hand van de code die wordt weergegeven, kunt u vaststellen of de storing in het elektronische systeem zit of dat het een mechanisch defect betreft.
6. Als u de flashcodetabel niet hebt, kunt u mij bereiken op telefoonnummer 3007604770 of via e-mail. U kunt mij dan informeren, waarna ik u de details van de code kan geven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47576 door handmatig-mechanisch
Misschien krijgt hij wel lucht! Start hem met ether (startvloeistof). Terwijl de motor ronddraait, spuit je ether door de inlaat!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47578 door handmatig-mechanisch
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb stap 1 tot en met 3 van uw suggestie al uitgevoerd. Wat betreft het overbruggen van de diagnoseconnector, daar ben ik niet zeker van. Weet u zeker dat dit mogelijk is? Het betreft een OBD2-voertuig (2006), en foutcodes bij dit type auto zijn meestal iets als P0501 (bijvoorbeeld). Ik zou de codes graag willen uitlezen, maar ik heb geen scanner.