Zoek MDM

Bulletin

LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47572 door handmatig-mechanisch
LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET.... Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb problemen met een Luv Dmax 3.0 dieselmotor. Hij staat al 3 weken stil en nu start hij niet meer. Als ik hem start, komt er witte rook uit de uitlaat, maar hij start niet. De filters zijn nieuw.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47574 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....
Hebt u de batterijlading gecontroleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47575 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....
stap voor stap.
1. Controleer de lading van de accu en de vloeistoffen zoals olie, motorvloeistof en accuvloeistof.
2. Controleer of het lampje met de duizend op het dashboard gaat branden.
3. Controleer of de brandstofinjectiepompkaart is geactiveerd (laat iemand het contactslot omdraaien en goed luisteren om te horen of de brandstofinjectiepomp geluid maakt).
4. Verbind pin 6 met de aarde op de DLC- of scanconnector. Zet de schakelaar op AAN en het MIL-lampje (check engine) begint te knipperen. De code is gelijk aan het aantal knipperingen. Bijvoorbeeld: u krijgt code 34, deze knippert 3 keer, dooft 1 of 2 seconden en knippert dan weer 4 keer.
De eerste flitsen zijn de tientallen, de daaropvolgende flitsen zijn de eenheden.
5. Op basis van de code die het systeem u stuurt, weet u of de fout in het elektronische systeem zit of dat er sprake is van een mechanisch defect.
6. Als u de flashcodetabel niet hebt, is mijn telefoonnummer 3007604770, mijn e-mailadres is zodat u mij kunt informeren en mij de details van de code kunt geven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47576 door handmatig-mechanisch
Misschien nam het lucht!!, start het met ether (startmotor), terwijl de motor draait stuur je ether door de inlaat!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47578 door handmatig-mechanisch
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie... de stappen die u me gaf, zijn al uitgevoerd van 1 tot en met 3. Wat betreft het overbruggen van de diagnoseconnector, ik weet het niet... weet u zeker of dit mogelijk is? Houd er rekening mee dat het OBD2 (2006) is; de DTC's in deze voertuigen zijn over het algemeen iets als P0501 (bijvoorbeeld). Ik zou de codes graag willen kunnen achterhalen, maar ik heb geen scanner.