Zoek MDM

Bulletin

LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET....

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47572 door handmatig-mechanisch
LUV DMAX DIESELMOTOR START NIET.... Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb problemen met een Luv Dmax 3.0 dieselmotor. Hij staat al 3 weken stil en nu start hij niet meer. Als ik hem start, komt er witte rook uit de uitlaat, maar hij start niet. De filters zijn nieuw.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47574 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem dat de dieselmotor van een LUV DMAX niet start....
Heb je de batterijstatus gecontroleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47575 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem dat de dieselmotor van een LUV DMAX niet start....
stap voor stap.
1. Controleer de acculading en vloeistoffen zoals motorolie, koelvloeistof en accuvloeistof.
2. Controleer of het MIL-lampje op het dashboard brandt.
3. Controleer of de injectiepompkaart is geactiveerd (laat iemand het contact aanzetten en luister aandachtig of de injectiepomp geluid maakt).
4. Verbind op de DLC- of scanconnector pin 6 met de massa. Zet de schakelaar op AAN en het MIL-lampje (controlelampje motor) zal onmiddellijk beginnen te knipperen. Het aantal knipperingen geeft de foutcode aan. Bijvoorbeeld: als u code 34 krijgt, knippert het lampje 3 keer, gaat het 1 of 2 seconden uit en knippert het vervolgens nog 4 keer.
De eerste flitsen geven de tientallen aan en de volgende de eenheden.
5. Aan de hand van de code die wordt weergegeven, kunt u vaststellen of de storing in het elektronische systeem zit of dat het een mechanisch defect betreft.
6. Als u de flashcodetabel niet hebt, kunt u mij bereiken op telefoonnummer 3007604770 of via e-mail. U kunt mij dan informeren, waarna ik u de details van de code kan geven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47576 door handmatig-mechanisch
Misschien krijgt hij wel lucht! Start hem met ether (startvloeistof). Terwijl de motor ronddraait, spuit je ether door de inlaat!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47578 door handmatig-mechanisch
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb stap 1 tot en met 3 van uw suggestie al uitgevoerd. Wat betreft het overbruggen van de diagnoseconnector, daar ben ik niet zeker van. Weet u zeker dat dit mogelijk is? Het betreft een OBD2-voertuig (2006), en foutcodes bij dit type auto zijn meestal iets als P0501 (bijvoorbeeld). Ik zou de codes graag willen uitlezen, maar ik heb geen scanner.