Zoek MDM

Bulletin

Honda Civic 94 valt uit en de aspirometer gaat op en neer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 2 weken geleden #47565 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een probleem met een Honda Civic DX uit '94. Het probleem is dat de auto één keer uitvalt en dan lang nodig heeft om weer te starten. Het probleem is dat het lijkt alsof de auto geen benzine krijgt of niet rijdt. Soms slaat de auto af of start hij onverwachts niet of start hij zonder waarschuwing, maar als ik de sleutel weer omdraai of even wacht, start hij weer en blijft het alsof er niets is gebeurd. Iets heel vreemds is dat de naald van de blaastest soms op en neer gaat, zelfs als de auto stilstaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 week geleden #47569 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp: Honda Civic uit 1994 geeft pech en de aspirometer gaat op en neer.
Ik zou de aansluiting van de brandstofpomp controleren, waar volgens mij de brandstofmeter onder de achterbank zit. Kijk wat je kunt zien. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 week geleden #47595 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp: Honda Civic uit 1994 geeft pech en de aspirometer gaat op en neer.
Bedankt voor je reactie ismael53, ik heb gezien dat de bougies van deze auto geen vonk geven als hij niet start. Ik vermoed dat het het hoofdrelais is, maar ik kan niet verklaren waarom de naald van de spirometer van de ene naar de andere kant stijgt als de storing optreedt. De spirometer in de versnellingsbak is elektronisch. Heb je enig idee waardoor de naald stijgt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 week geleden #47598 door handmatig-mechanisch
Ik denk ook dat het een defect injectierelais zou kunnen zijn, wat invloed heeft op meerdere punten, zoals de ontsteking en de brandstofpomp, enz. Controleer of het defect is of dat het geen stroom krijgt door een slechte verbinding. Dat zou ook de reden kunnen zijn waarom de aspiratiemeter, als hij werkt, een spanningspiek geeft, waardoor hij op en neer gaat. Met vriendelijke groet!