Zoek MDM

Bulletin

3,2 fsi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47475 door handmatig-mechanisch
3.2 fsi Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond collega's, ik val in slaap op het forum vanwege een probleem. Ik heb een Passat 3.2 V6 FSI, model 2007, AXZ-motor. Ik heb hem gekocht met een kapotte zuiger door oververhitting. Ik zal jullie vertellen wat ik er allemaal aan gedaan heb. Ik heb de zuigers bij IASA laten maken, omdat ik ze niet kon krijgen vanwege importproblemen (ze zijn prima geworden). We hebben de cilinderkoppen laten maken (wij zijn cilinderkopreparateurs) en nou ja, we hebben hem tot in de puntjes in elkaar gezet, we hebben niets over het hoofd gezien, cilinder voor cilinder, alles is perfect. De tuning is afkomstig van de Data-auto, het probleem is het volgende: ik start hem en hij start goed, maar als ik gas geef en het gas loslaat, maakt hij een vreselijk geluid in het inlaatspruitstuk, alsof de punt eruit is of zoiets, of een kettingklop, maar het is niet hoorbaar in het inlaatspruitstuk, het resoneert allemaal, de variabele versnellingen zijn nieuw, de afdichtingen die de druk in de nokkenassen zelf vasthouden zijn vervangen. Ik weet niet wat ik verder moet doen. Ik sluit de scanner aan en hij laat het werkingsbereik van de uitlaatnokkenassensor zien. Als dat niet lukt, gaat de toerenteller ronddraaien. Mijn excuses voor het ongemak.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47719 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op onderwerp 3.2 fsi
Hallo, controleer de toerentalsensor en zorg ervoor dat de distributie niet oververhit raakt tijdens het starten. De scanner geeft aan dat de distributie niet goed is afgesteld. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.