Zoek MDM

Bulletin

EGR-klep

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47432 door handmatig-mechanisch
EGR-klep Gepubliceerd door manual-mecanica
Kan iemand mij vertellen waarom en met welk doel de EGR-klep mechanisch of elektronisch geblokkeerd is?
Wat zijn de voor- en/of nadelen?
Heeft de blokkering invloed op de APK?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47434 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp van de EGR-klep
De EGR-recirculatie zorgt voor de recirculatie van uitlaatgassen "om de verbrandingstemperatuur te verlagen". Hij wordt uitgeschakeld om te voorkomen dat de inlaat vervuild raakt door een mengsel van roet uit de uitlaat en oliedampen (er ontstaat een zwarte pasta). In de ITV-modus werkt hij prima, omdat hij geen roet produceert wanneer hij wordt uitgeschakeld. Het probleem is echter dat de temperatuur in de kamer stijgt en de gassen schadelijker zijn (NOx). Bovendien zal hij de katalysator kapotmaken door de hitte, en onder andere de meting van de luchtinlaat naar de motor vervalsen... (de ECU is geprogrammeerd om dit EGR-volume op te tellen bij de waarde die de flowmeter afleest en brandstof te doseren op basis van deze en andere waarden...). Mocht u overwegen hem uit te schakelen, bedenk dan dat hij niet zo goed is als ze zeggen. Ik ben niet zo'n fan van de EGR, maar hij is wat hij is. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47721 door handmatig-mechanisch
Het hangt ook af van het land waar je woont, want de klep vermindert de vervuiling. Als je hem verwijdert, vervuilt hij veel meer. Wees voorzichtig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47813 door handmatig-mechanisch
jajajjajajja elimineer het, het is een heel slechte manier die de ingenieurs hebben gevonden om de gassen die het bevat te verminderen door ze twee keer te verbranden jajajajajja het is nutteloos en voor niets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47842 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag collega's!!!
Ik ben helemaal vóór het elimineren van de EGR...
Mijn redenen zijn de volgende: betere motorprestaties omdat je lucht verbrandt met een hoger percentage zuurstof. Betere mengverhouding.
Je voorkomt verstopping van het hele inlaatsysteem, of het nu turbo of atmosferisch is. Nou, vuile gassen komen niet binnen.
De inlaatlucht is kouder dan die welke via de EGR binnenkomt en daardoor betere motorprestaties (anders, waarom zou je een intercooler in motoren installeren om de inlaatlucht te koelen) ???

Nadelen zijn dat de ITV je zal afwijzen als het om benzine gaat vanwege een overmatige CO2-uitstoot (rijk mengsel), waardoor het meer vervuilt.
Als het om een dieselmotor gaat, is er geen probleem, ze hebben geen systeem om verbrandingsgassen te detecteren (zoals als je de katalysator wilt legen) zonder enig probleem. GROETEN EN HET IS MIJN MENING