Zoek MDM

Bulletin

1998 Tercel - Lage toeren en slaat af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47243 door handmatig-mechanisch
1998 Tercel - Lage toerentallen en uitschakeling Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal,

ik zou graag wat inzicht willen in wat het probleem met mijn auto zou kunnen zijn. Het is een Toyota Tercel uit 1998, met een carburateur en handgeschakelde versnellingsbak.

Het probleem is dat het toerental daalt (ik heb begrepen dat het normaal is om 700-800 toeren te draaien). De laatste paar dagen komt hij niet boven de 500 toeren, en soms slaat hij af als ik langzaam rijd of stop. Als ik hem start, moet ik flink wat toeren maken om hem aan de praat te krijgen.

Ik zou graag wat inzicht willen in wat het probleem is voordat ik hem naar een monteur breng.

Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47244 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op de Tercel uit 1998: lage toerentallen en afslaan
Probeer het stationair toerental te regelen met de gasklepstelschroef (mogelijk is deze losgeraakt). Afhankelijk van welke carburateur er is, kunnen verschillende dingen dit beïnvloeden, zoals een lage brandstofdruk, een gebroken membraan van een actuator, enz. Probeer nu echter het stationair toerental te verhogen met behulp van de gasklepstelschroef. Als het stationair toerental instabiel is, kunt u dit nauwkeuriger afstellen met de schroef voor de lage-toerenverrijking. Dit kunt u in de werkplaats laten doen als u het zelf niet kunt: stel het stationair toerental en de emissiewaarden (de CO) af. Hiervoor is het handig om een schoon luchtfilter en bougies in goede staat te hebben. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47284 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op de Tercel uit 1998: lage toerentallen en afslaan
Kijk, de elektrische regelaar van de Tercel laat vaak steken vallen. Wat me verbaast, is dat de Tercel uit 1998 een multipoint brandstofinjectie TwinCam-motor is. Ik snap niet waar je het over hebt met de carburateur.