Zoek MDM

Bulletin

Mijn motor slaat af bij stationair draaien en tijdens het accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47234 door handmatig-mechanisch
Groeten aan de community... Ik heb een probleem met mijn Chevy Monza uit 1998 (TBI). Vorige week had ik een probleem met een gebarsten antivriesslang. De auto was net bij zijn huis aangekomen. De hele bobine was nat geworden omdat het lek er precies naast zat. Ik heb alle kabelbomen die nat waren geworden gedroogd, en vooral de bobine. Ik heb hem gestart en hij werkte weer goed, maar plotseling begon de motor te ratelen alsof hij wilde stoppen. Ik ontdekte dat de uitgang van bougie 2 beschadigd was (hij gaf geen vonk meer). Ik moest de originele bobine kopen (700 varos). Ik heb de accu even losgekoppeld om de computer te resetten. Toen ik hem startte, liep de motor prima, maar toen ik een beetje gas gaf, probeerde hij af te slaan. Ik moest een beetje gas geven om te voorkomen dat hij afsloeg. Hetzelfde gebeurde als de auto stationair draaide... hij probeerde af te slaan. Wat zou het probleem kunnen zijn, aangezien het CHECK ENGINE-lampje nooit aangaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47238 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn motor slaat af bij stationair draaien en bij accelereren.
Goedemiddag, het komt vaak voor dat de IAC-klep, die de acceleratie regelt, bij dit soort auto's kapot gaat, zowel bij stationair draaien als bij toeren. Het is de moeite waard om uw monteur ernaar te laten kijken.

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat uw auto snel weer rijdt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47260 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Mijn motor slaat af bij stationair draaien en bij accelereren.
Hartelijk dank voor de suggestie. Ik zag het bericht pas omdat ik mijn schema moest aanpassen omdat ik geen auto had. :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47282 door handmatig-mechanisch
Ik zou de olie controleren, want die auto's raken oververhit, waardoor de cilinderkop verdraait en het vermogen afneemt. Kijk wat de oorzaak kan zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47311 door handmatig-mechanisch
Groeten aan de community... Nadat ik geen tijd had gehad om mijn auto te controleren, is het me gisteren gelukt om hem weer normaal te laten werken. Ik heb het probleem in de brandstofpomp gevonden????, hoe kan dat? Ik heb er even over nagedacht en herinnerde me dat ik ongeveer 15 dagen geleden de brandstofpomp heb vervangen. De oude pomp had geen filter (rond en plat filter) dat vuil uit de brandstofleiding houdt. Mijn tank is schoon en ik weet niet of er misschien luchtbellen in het filter zijn ontstaan, waardoor de benzine druk verloor en de motor de neiging had om af te slaan. Ik heb het filter verwijderd en de motor kwam meteen weer in orde. Ik heb het eruit gehaald om het te testen en het leek alsof er niets was gebeurd. HOE ZIE JIJ DAT?