Zoek MDM

Bulletin

motor start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47232 door handmatig-mechanisch
Motor start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

mijn vraag is als volgt: ik heb een Chevrolet Luv uit 1998 met een 4ZD1-motor die niet start als ik hem start.
Ik heb de startmotor en de accu al gecontroleerd en die zijn in orde. Als ik de bougies verwijder, ruikt het naar benzine. Ik heb de startzekering gecontroleerd en als ik het contact aanzet, krijg ik 12,45 volt van de accu. Ik heb de bobine vervangen, maar niets.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47245 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: motor start niet
Hoi, nou, als je bobine zegt, bedoel je de hoogspanningsbobine, de vonkbobine. Heb je getest of er stroom op komt? Krijgt hij een vonk? Als je een vonk hebt bij de bougies, is het geen elektrisch probleem. Als de timing echter niet goed is, kan de verdeler de oorzaak zijn.
Maar als je een vonk hebt bij de bougies of bij de vonkbruggen, nou ja, zo noemen ze het ook, en het is geen probleem met de verdeler, dan kan het zijn dat de motor niet genoeg compressie heeft om de benzine uit de carburateur te trekken. Trouwens, ik weet niet of het een carburateur of een injectie is. Ik ben geen monteur, maar ik heb gewoon ervaring.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47253 door handmatig-mechanisch
Hallo... uit wat je zegt, zou het een elektrisch probleem kunnen zijn, aangezien je zegt dat de bougies nat worden, waardoor er geen vonk is. Controleer de bobine door een eenvoudige test uit te voeren. Koppel de kabel naar de verdeler los, plaats deze een paar millimeter uit de buurt van metalen onderdelen, neem voorzorgsmaatregelen vanwege de hoge spanning, en start de motor. Als er een vonk is, is er een probleem met de verdeler. Dezelfde test geldt voor de bougiekabels.
Andere dingen... controleer de compressie- en distributieriem (zorg ervoor dat deze niet is doorgesneden). Dit soort motoren hebben minder vaak storingen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47285 door handmatig-mechanisch
Het kan van alles zijn in de Chevrolet, hahaha. Kijk eerst of er een vonk uit de verdeler komt. Zo niet, controleer dan de bobine of het uitschakelsignaal, maar ik denk dat het de ontstekingsmodule is, daar heb ik altijd last van.