Zoek MDM

Bulletin

Citroën Berlingo verwarmt niet voor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47192 door handmatig-mechanisch
verwarmt niet .
Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik me heb aangemeld. Ik was druk met werk.
Mijn probleem is dat er een 15 jaar oude Berlingo 1.9d bij de garage is gearriveerd. Je draait de sleutel om en het voorgloeilampje gaat meteen uit; hij start niet als hij koud is. Ik heb de gloeibougie drie keer getest en die is in orde. Ik dacht dat het relais defect was. Ik heb er een nieuwe in gezet en het is nog steeds hetzelfde.
Als ik op Google zoek, lijkt het een veelvoorkomend probleem te zijn, maar ik heb het antwoord nog niet gevonden.
Weet iemand waar ik nog meer naar moet kijken?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47197 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs het probleem Citroën Berlingo niet voorverwarmt
Sommige hebben een sensor in de thermostaatbehuizing om de voorverwarming te activeren als het koud is (niet te verwarren met de temperatuursensor voor het dashboard). Als er een sensor in zit, kun je proberen deze los te koppelen of de connector te overbruggen om te zien hoe dat werkt. Ik vermoed dat de sensor het circuit opent wanneer hij opwarmt, waardoor hij niet meer werkt of korter werkt als je hem opnieuw start vanuit een warme start. Groeten, igryo!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47200 door handmatig-mechanisch
Bedankt. Daar heb ik aan gedacht, want hij heeft ook problemen met de temperatuurmeter; die loopt een beetje raar. Als ze hem maandag terugbrengen, zal ik me concentreren op de temperatuursensoren.

Ik moet voorzichtig zijn, want ik wil niet dat de auto denkt dat hij altijd warm of koud is, waardoor de reparatie erger wordt.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47203 door handmatig-mechanisch
Je zult hem moeten vervangen (de jumper of de ontkoppeling is alleen ter test). Ik denk dat de groene de boosdoener was. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47316 door handmatig-mechanisch
Het is al gerepareerd. Ze brachten het een week later bij me langs. Het was een ronde connector die iets lager zit dan het relais; hij is los te schroeven en heeft 5 of 6 draden. Ik heb hem schoongemaakt met contactspray en alles werkt prima. De temperatuur en voorverwarmtijd zijn perfect.