Zoek MDM

Bulletin

4x4-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47161 door handmatig-mechanisch
4x4- storing Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en allereerst bedankt voor jullie hulp. Ik heb een Kia Sportage 4WD uit 2006 met 140 pk en een 2.0-liter motor. Een paar maanden geleden heb ik een aanrijding gehad, een frontale botsing, en het waarschuwingslampje voor vierwielaandrijving ging branden. Wanneer ik de versnellingsbak activeer, schakelt hij niet in omdat de standaard koppeling niet wordt ingeschakeld. Weet iemand welke typische problemen dit meestal veroorzaakt? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47186 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp 4x4-storingen
Hallo vrienden, als jouw Kia de versie is die met een knop (elektronisch) overschakelt naar de 4x4-modus, is het vrijwel zeker dat de motor die dat doet vastzit, of dat de bedrading losgeraakt/kortgesloten is. Het is heel eenvoudig: kruip onder de auto en je zult zien dat de tussenbak, die achter de versnellingsbak is bevestigd, een elektromotor heeft die erg lijkt op die voor de ramen. Controleer de connector; er kan een draad zijn doorgeknipt. Zo niet, dan kun je de elektromotor veilig verwijderen; er zal niets plotseling losschieten. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49143 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp 4x4-storingen
Bedankt man en sorry, het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ik ga ernaar kijken en laat het je weten.